Instytucje kultury, takie jak Narodowe Forum Muzyki (NFM), funkcjonują w przestrzeni społecznej. Ich misją jest tworzenie społeczności oraz zwrócenie uwagi na wartości, jakie niesie sztuka, w tym przypadku muzyka. W czasach pandemii, wojny i kryzysu gospodarczego te miejsca to jedne z niewielu, które tworzą wspólnotę. Z kolei większość ludzi biznesu, po odniesieniu sukcesów zawodowych i finansowych, poszukuje przestrzeni, w której będzie mogła mieć realny wpływ na rozwój społeczeństwa. Dla każdego przedsiębiorcy to „coś więcej” może mieć różne znaczenie. Światy biznesu i kultury są odrębne, niepołączone żadnymi mostami – wspólnym celem ludzi kultury i przedsiębiorców jest ich stworzenie. Warto skupić się więc na rozwiązaniach długofalowych, istnieje bowiem potrzeba znalezienia systemowych rozwiązań wspierania instytucji kultury i młodych artystów.
Podczas drugiej edycji debaty poruszony zostanie temat tego, jak ważne jest zbudowanie partnerskich i trwałych relacji między światem kultury i biznesu, opartych na wzajemnej komunikacji. W kolejnych latach wychodzenia z kryzysu gospodarczego należy dołożyć starań, aby pogłębić współpracę przy wsparciu administracji. Potrzebne jest stworzenie przestrzeń do dyskusji o tym, co przedsiębiorcy mogą zrobić dla kultury w mieście. Warto również zachęcać do inwestowania w sztukę nie tylko duże koncerny, ale też małych i średnich przedsiębiorców.
Zobacz również
Od dłuższego już czasu da się zaobserwować zmianę w podejściu firm względem benefitów które mogą uzyskać przy wsparciu instytucji kultury. Nie dotyczą one tylko promocji, przede wszystkim skupiają się na budowaniu interesującej oferty, która wpływa korzystnie na wizerunek pracodawcy z perspektywy obecnych i potencjalnych pracowników, a także ich rodzin, przyciąga ich uwagę do oddziału w danym kraju i mieście, daje bowiem wiele możliwości spędzenia czasu wolnego w ciekawy sposób. NFM jako instytucja otwarta na dialog podejmuje się takich działań, interesuje potrzebami swoich partnerów, wykorzystuje swoje zasoby i tworzy przestrzeń dopasowaną do preferencji każdego z nich.
– Jestem przekonany, że budowanie nowoczesnego i otwartego społeczeństwa, sprzyjającego innowacyjnym biznesom, nie może obejść się bez stworzenia między przedsiębiorcami a instytucjami kultury nici porozumienia opartej na najlepszych praktykach współpracy. Niezwykle cieszy nas, że w ostatnich latach daje się zaobserwować rosnące zaangażowanie biznesu w mecenat – mówi Andrzej Kosendiak, Dyrektor NFM.
Biorąc pod uwagę, jak ważne jest zbudowanie wspólnoty dbającej o kulturę i dobro wspólne, do udziału w tegorocznej debacie zaproszono: Wojciecha Dąbrowskiego – Prezesa Zarządu PGE Polska Grupa Energetyczna SA, Rafała Dutkiewicza – Prezesa Zarządu Pracodawców Rzeczypospolitej Polskiej, Andrzeja Kosendiaka – Dyrektora Narodowego Forum Muzyki, Dorotę Mroczkowską – właścicielkę DOTI Manufaktura, Wojciecha Normanda – Wiceprezesa Zarządu Deichmann-Obuwie, Marzenę Perkę-Skorzycką – Dyrektor operacyjną i oddziału Banku BNY Mellon (European Bank) oraz Radosława Woźniaka – Prezesa Zarządu Europejskiego Funduszu Leasingowego SA. Konferencję poprowadzi Gosia Gontarz, Dyrektorka biura McKinsey & Company we Wrocławiu.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Debatę zwieńczy koncert inaugurujący 20. Jazztopad Festival – W hołdzie dla Wayne’a Shortera – muzyka symfoniczna, podczas którego obok NFM Filharmonii Wrocławskiej prowadzonej przez Clarka Rundella zagrają: Danilo Pérez, John Patitucci, esperanza spalding, Terri Lyne Carrington oraz Ravi Coltrane.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Szczegółowe informacje dostępne są na stronie.