Decathlon i IKEA ćwiczą razem w domu i… wymieniają się hasłami reklamowymi

Decathlon i IKEA ćwiczą razem w domu i… wymieniają się hasłami reklamowymi
Ta akcja, to nietypowa, wspólna odpowiedź obu marek na kolejny już lockdown – w obliczu ograniczeń Decathlon i IKEA razem zachęcają do aktywności fizycznej w domu.
O autorze
1 min czytania 2021-02-09

Wszystko zaczyna się od billboardów na warszawskim Targówku, w pobliżu sąsiadujących ze sobą sklepów Decathlon i IKEA. Marki rozpoczynają na nich bezpośredni dialog, motywując się nawzajem (a także swoich klientów) do podjęcia sportowej aktywności we własnych czterech ścianach.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Ćwiczymy, (nie) gadamy!

Marki kontynuują dialog w social mediach. „Zaczepny” post ze strony jednego z brandów i „cięta riposta” drugiego w komentarzu, i vice versa. Wszystko w duchu sportowego fair play, z wykorzystaniem kontekstu oraz produktów dostępnych w ofercie obydwu sklepów.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Zaskakująca wymiana… haseł reklamowych!

Na czas trwania kampanii marki zamieniają się swoimi claimami. Teraz to Decathlon wita w lepszym domu, a IKEA sprawdza się w sporcie.

W ten sposób marki jeszcze mocniej podkreślają cel swojej współpracy – pokazanie, że w odpowiednio urządzonym domu można wygodnie uprawiać sport.

W ramach kampanii IKEA stworzyła specjalną stronę z poradami, jak pozostać w dobrej formie bez odwiedzania siłowni. 

Wspólną kampanię obu marek prowadzą (w duchu sportowego fair play) agencje Przestrzeń – wiodąca agencja reklamowa marki Decathlon, oraz agencja VMLY&R – wiodąca agencja reklamowa IKEA Polska. Za zakup i planowanie mediów odpowiadają Wavemaker oraz MullenLowe Warsaw.

PS

Zaczepki marek są dość powszechnym działaniem marketingowym. Najbardziej znane są z tego brandy fast foodowe, takie jak Burger King, KFC czy McDonald’s. Ta pierwsza sieć w 2018 roku stworzyła specjalną akcję, w ramach której każda osoba znajdująca się w okolicach restauracji McDonald’s, otrzymywała Whoopera za centa.

PS2

A tutaj znajdziecie inne ciekawy przykłady markowych potyczek.