TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Decathlon Polska oraz Ubrania Do Oddania wspierają odkrywanie młodych talentów sportowych wśród osób z niepełnosprawnościami

Decathlon Polska oraz Ubrania Do Oddania wspierają odkrywanie młodych talentów sportowych wśród osób z niepełnosprawnościami
Rusza kolejny etap, w którym Decathlon Polska, we współpracy z marką Ubrania Do Oddania, rozpoczyna ogólnopolski projekt zbierania niepotrzebnych ubrań w sklepach Decathlon. Celem jest nie tylko danie zebranym produktom drugiego życia, ale też wsparcie działań fundacji Akademia Odkrywców Sportu UMCS Lublin, która na co dzień pomaga rozwijać sportowe pasje osobom z niepełnosprawnościami. 
O autorze
2 min czytania 2024-05-09

Globalne firmy na co dzień stają przed wieloma wyzwaniami – jednym z nich, zwłaszcza dla przedsiębiorstw z branży odzieżowej, jest racjonalne gospodarowanie zasobami.  Z tym samym wyzwaniem na mniejszą skalę mierzy się każdy konsument, bo świadome gospodarowanie tym, co uznajemy za zbędne, a tym samym przywrócenie rzeczy do ponownego obiegu, to istotny krok na ścieżce oszczędzania i rekompensowania zużywanych zasobów, który może wykonać każdy z nas.

W latach 2000-2015 produkcja wyrobów włókienniczych na świecie wzrosła niemal dwukrotnie, a do 2030 r. konsumpcja odzieży i obuwia ma wzrosnąć o 63% – z 62 mln ton obecnie do 102 mln ton w 2030 r. Dlatego tak kluczowe jest adresowanie i realizacja celów, które zbliżają marki do przejścia z gospodarowania liniowego na cyrkularne, a drugi obieg ubrań, to element strategii wielu marek i firm, które są świadome swojego negatywnego wpływu na sytuację środowiskową.

– W Decathlon Polska od lat prowadzimy działania związane ze zrównoważonym rozwojem. Stale mierzymy i redukujemy nasz ślad węglowy – w 2023 roku obniżyliśmy emisję eCO2 o 21% względem roku 2022. Od 2021 roku nasze sklepy i magazyny zasilamy certyfikowaną energią odnawialną, a od początku 2024 roku, dzięki podpisanej umowie cPPA na 10 lat, zakontraktowany został  pakiet gwarancji pochodzenia energii z odnawialnych źródeł. Jednocześnie, stale rozwijamy i promujemy nasze cyrkularne usługi, jak BuyBack czy Rent, które przedłużają życie naszych produktów i promują idee sharing economy. Tylko w 2023 roku naprawiliśmy 123 000 produktów w Decathlon SERWIS, a 31 000 produktów zyskało drugie życie dzięki usłudze Decathlon 2ndLife. W swojej ofercie posiadamy również środki do pielęgnacji i naprawy odzieży, dzięki którym każdy może we własnym zakresie wydłużyć życie zakupionych już produktów. Ogólnopolska współpraca z Ubrania Do Oddania i możliwość przekazania niepotrzebnych tekstyliów, to nasz następny krok w promowaniu cyrkularnych rozwiązań dla klientów – mówi Jacek Płaza, Chief Sustainability Officer, Decathlon Polska.

– Naszą misją jest nie tylko szerzenie informacji o drugim obiegu, lecz także upowszechnianie sposobów i narzędzi, które realnie przyczyniają się do rozwoju cyrkularnej gospodarki. Bardzo cieszy nas to, że możemy realizować ten cel z marką Decathlon, która działa w oparciu o odpowiedzialność i innowacyjne podejście. Dzięki temu, że łączą nas wspólne wartości to rozszerzenie zakresu współpracy na wszystkie lokalizacje w Polsce jest naturalnym etapem naszej wspólnej drogi – komentuje Przemysław Kwiatkowski, Manager ds. Partnerstwa, Ubrania Do Oddania.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Umowa pomiędzy Decathlon Polska a Ubrania do Oddania jest umową na czas nieokreślony. W ramach współpracy Decathlon za każdy kilogram odzieży zebranej w swoich sklepach przekaże 1 zł na rzecz wybranej organizacji pozarządowej. W tym roku jest to Akademia Odkrywców Sportu UMCS Lublin, czyli fundacja wspierająca odkrywanie młodych talentów sportowych wśród osób z niepełnosprawnościami.

Niepotrzebne ubrania już teraz można oddawać we wszystkich sklepach Decathlon w Polsce, z wyłączeniem warszawskiego sklepu na ul. Polnej. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

źródło: mat. prasowe, opracowanie: Agata Drynko

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się