Decathlon Polska oraz Ubrania Do Oddania wspierają odkrywanie młodych talentów sportowych wśród osób z niepełnosprawnościami

Decathlon Polska oraz Ubrania Do Oddania wspierają odkrywanie młodych talentów sportowych wśród osób z niepełnosprawnościami
Rusza kolejny etap, w którym Decathlon Polska, we współpracy z marką Ubrania Do Oddania, rozpoczyna ogólnopolski projekt zbierania niepotrzebnych ubrań w sklepach Decathlon. Celem jest nie tylko danie zebranym produktom drugiego życia, ale też wsparcie działań fundacji Akademia Odkrywców Sportu UMCS Lublin, która na co dzień pomaga rozwijać sportowe pasje osobom z niepełnosprawnościami. 
O autorze
2 min czytania 2024-05-09

Globalne firmy na co dzień stają przed wieloma wyzwaniami – jednym z nich, zwłaszcza dla przedsiębiorstw z branży odzieżowej, jest racjonalne gospodarowanie zasobami.  Z tym samym wyzwaniem na mniejszą skalę mierzy się każdy konsument, bo świadome gospodarowanie tym, co uznajemy za zbędne, a tym samym przywrócenie rzeczy do ponownego obiegu, to istotny krok na ścieżce oszczędzania i rekompensowania zużywanych zasobów, który może wykonać każdy z nas.

W latach 2000-2015 produkcja wyrobów włókienniczych na świecie wzrosła niemal dwukrotnie, a do 2030 r. konsumpcja odzieży i obuwia ma wzrosnąć o 63% – z 62 mln ton obecnie do 102 mln ton w 2030 r. Dlatego tak kluczowe jest adresowanie i realizacja celów, które zbliżają marki do przejścia z gospodarowania liniowego na cyrkularne, a drugi obieg ubrań, to element strategii wielu marek i firm, które są świadome swojego negatywnego wpływu na sytuację środowiskową.

– W Decathlon Polska od lat prowadzimy działania związane ze zrównoważonym rozwojem. Stale mierzymy i redukujemy nasz ślad węglowy – w 2023 roku obniżyliśmy emisję eCO2 o 21% względem roku 2022. Od 2021 roku nasze sklepy i magazyny zasilamy certyfikowaną energią odnawialną, a od początku 2024 roku, dzięki podpisanej umowie cPPA na 10 lat, zakontraktowany został  pakiet gwarancji pochodzenia energii z odnawialnych źródeł. Jednocześnie, stale rozwijamy i promujemy nasze cyrkularne usługi, jak BuyBack czy Rent, które przedłużają życie naszych produktów i promują idee sharing economy. Tylko w 2023 roku naprawiliśmy 123 000 produktów w Decathlon SERWIS, a 31 000 produktów zyskało drugie życie dzięki usłudze Decathlon 2ndLife. W swojej ofercie posiadamy również środki do pielęgnacji i naprawy odzieży, dzięki którym każdy może we własnym zakresie wydłużyć życie zakupionych już produktów. Ogólnopolska współpraca z Ubrania Do Oddania i możliwość przekazania niepotrzebnych tekstyliów, to nasz następny krok w promowaniu cyrkularnych rozwiązań dla klientów – mówi Jacek Płaza, Chief Sustainability Officer, Decathlon Polska.

– Naszą misją jest nie tylko szerzenie informacji o drugim obiegu, lecz także upowszechnianie sposobów i narzędzi, które realnie przyczyniają się do rozwoju cyrkularnej gospodarki. Bardzo cieszy nas to, że możemy realizować ten cel z marką Decathlon, która działa w oparciu o odpowiedzialność i innowacyjne podejście. Dzięki temu, że łączą nas wspólne wartości to rozszerzenie zakresu współpracy na wszystkie lokalizacje w Polsce jest naturalnym etapem naszej wspólnej drogi – komentuje Przemysław Kwiatkowski, Manager ds. Partnerstwa, Ubrania Do Oddania.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Umowa pomiędzy Decathlon Polska a Ubrania do Oddania jest umową na czas nieokreślony. W ramach współpracy Decathlon za każdy kilogram odzieży zebranej w swoich sklepach przekaże 1 zł na rzecz wybranej organizacji pozarządowej. W tym roku jest to Akademia Odkrywców Sportu UMCS Lublin, czyli fundacja wspierająca odkrywanie młodych talentów sportowych wśród osób z niepełnosprawnościami.

Niepotrzebne ubrania już teraz można oddawać we wszystkich sklepach Decathlon w Polsce, z wyłączeniem warszawskiego sklepu na ul. Polnej. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

źródło: mat. prasowe, opracowanie: Agata Drynko

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się