– Obserwując współczesne trendy w zakresie komunikacji marek z konsumentami, nietrudno zauważyć koncentrację na człowieku. Na prawdziwy sukces mają szanse tylko te firmy, które poświęcą odpowiednią uwagę swojemu finalnemu klientowi, czyli konsumentowi, kupującemu produkty danej marki. Poznanie potrzeb swoich klientów oraz zaadresowanie spersonalizowanej komunikacji za pomocą odpowiednich narzędzi nie jest już modą a koniecznością, której oczekują konsumenci. Planujemy cyklicznie analizować zmieniające się trendy i stan transformacji firm, z którymi mamy przyjemność pracować – mówi Sławomir Stępniewski, CEO Dentsu Aegis Network Polska.
W raporcie zaprezentowano opinie ekspertów Dentsu Aegis Network Polska, a także firm takich jak: Adobe, Salesforce, IBM, Adform, Netsprint czy Laurens Coster. Publikacja przedstawia kilka perspektyw trendu komunikacji skierowanej do konkretnych osób oraz wyzwania przed którymi stoją polskie firmy mające w planach transformację biznesu w kierunku klienta. Nie zabrakło też perspektywy prawnej i spojrzenia na PBM przez pryzmat ochrony danych osobowych i RODO. Po raz pierwszy publikowane są w nim wyniki diagnozy dojrzałości polskich firm w obszarze people based marketingu, przeprowadzonej na blisko 100 przedsiębiorstwach, za pomocą autorskiego narzędzia Dentsu Aegis Network Polska, CRM Maturity Model.
Zobacz również
– W dobie personalizacji komunikacji, koncentracji na potrzebach konsumenta, ale również wyzwań, które narzuca wdrożenie RODO, to właśnie trend people based marketingu zyskuje na sile. Raport prezentuje nie tylko stan jego upowszechnienia, ale i stopień implementacji w polskich firmach reprezentujących różnorodne branże, np. telekomunikację czy automotive – mówi Agnieszka Jaworska, CRM Stack Leader w Dentsu Aegis Network Polska i współtwórczyni raportu.
– O trendzie PBM wiele mówi się w Polsce i na świecie, brakuje jednak dodefiniowania, o co tak naprawdę w nim chodzi. Dlatego też podjęliśmy się tego wyzwania stworzenia raportu zbierającego w jednym miejscu trendy, oczekiwania konsumentów, wyzwania przed którymi stoją firmy, możliwości technologiczne oraz kierunki rozwoju – mówi Mikołaj Twardowski, DATA Stack Leader w Dentsu Aegis Network Polska, który współtworzył raport
„People based marketing. Kolejna moda czy konieczność?” jest pierwszym z cyklu raportów Dentsu Aegis Network Polska, związanych z zagadnieniami z pogranicza nowoczesnej komunikacji marketingowej oraz nowych technologii.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Raport jest dostępny do pobrania pod linkiem.
Słuchaj podcastu NowyMarketing