– Jako partner innowacyjny Energa Sopot Match Race odpowiadamy za wsparcie technologiczne imprezy. Wierzymy, że nowe technologie sprawiają, że emocje, które odczuwamy, obserwując sportowe zmagania, są jeszcze bardziej intensywne. Dzięki naszym kompetencjom i konkurencyjnej przewadze w zakresie innowacji, technologii i data jesteśmy w stanie uczynić widowiska sportowe jeszcze bardziej ekscytującymi dla kibiców, marek oraz mediów, poszerzając grupę odbiorców i tworząc angażujący content – mówi Sławomir Stępniewski, CEO Dentsu Aegis Network Polska & Eastern Europe.
W ramach wsparcia tegorocznej edycji Energa Sopot Match Race Dentsu Aegis Network Polska przygotowało m.in. aplikację augmented reality, dzięki której można na bieżąco monitorować dane telemetryczne biorących udział w wyścigu łodzi. Do dyspozycji odwiedzających imprezę będą również stanowiska VR, dzięki którym goście poznają możliwości video 360. Zespół kreatywnej technologii pracujący w ramach Dentsu Aegis Network Polska przygotował również Wave, deskę windsurfingową wyposażoną w okulary VR i trakery śledzące ruch użytkownika. Obecność imprezy w mediach społecznościowych będzie mierzona za pomocą autorskiego narzędzia, SocialPylon Pulse.
Zobacz również
Marketing sportowy jest silną, globalną kompetencją grupy Dentsu Aegis Network. Polski oddział holdingu reklamowego odpowiadał za działania komunikacyjne związane z Mistrzostwami Europy Mężczyzn w Piłce Ręcznej EFH Euro 2016, które gościły w Polsce w styczniu bieżącego roku. Jako partner marketingowy Związku Piłki Ręcznej w Polsce, Dentsu Aegis Network Polska brało udział w procesie aplikowania o organizację Mistrzostw Świata w Piłce Ręcznej Mężczyzn IHF MWC w 2023 roku Polsce i Szwecji. Podczas odbywającego się w Soczi XXXV Kongresu IHF, Komitet Wykonawczy Międzynarodowej Federacji Piłki Ręcznej, przychylił się do tej prośby.
Grupa posiada bogate doświadczenie we współpracy z międzynarodowymi federacjami sportowymi, a także w realizacji projektów związanych z promocją masowych imprez sportowych. Już w 1984 roku grupa realizowała projekty dla organizatorów Igrzysk Olimpijskich w Los Angeles. W swoim portfolio Dentsu ma m.in. współpracę z Międzynarodowym Komitetem Olimpijskim (IOC), Międzynarodową Federacją Piłki Nożnej (FIFA), Międzynarodową Organizacją Lekkiej Atletyki (IAAF). W kwietniu 2014 roku, należąca do grupy agencja, Dentsu Inc., podpisała kontrakt z Japońskim Komitetem Olimpijskim, który odpowiada za organizację Letnich Igrzysk Olimpijskich i Paraolimpijskich, które odbędą się w 2020 r. w Tokio. Denstu Inc. będzie współtworzyło strategię marketingową Olimpiady, a także będzie odpowiadać za pozyskanie sponsorów oraz za licencjonowanie transmisji.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]