Dentsu Polska i Zarząd Zieleni m.st. Warszawy uruchamiają pierwszą hydrostację w Polsce

Dentsu Polska i Zarząd Zieleni m.st Warszawy uruchomiły pierwszą hydrostacją w Polsce - radio, w którym rośliny mają głos. Hydrostacja.fm to rozgłośnia radiowa napędzana wodą. To medium i przestrzeń do dialogu pomiędzy ekspertami i roślinami.
O autorze
1 min czytania 2023-11-21

Woda niezmiennie jest najistotniejszym zasobem na Ziemi. Dlatego autorzy projektu chcą zwrócić uwagę na problem jej wykorzystania. W tym celu stworzyli unikalną instalację hydroponiczną, która jest zarazem stacją radiową napędzaną roślinami – Hydrostacja.fm.

Stan polskich rzek pozostawia wiele do życzenia. Zanieczyszczanie, osuszanie terenów, liczne powodzie. To tylko kilka przykładów złego gospodarowania zasobami wodnymi w Polsce. A przecież równowaga ekosystemu wodnego jest kluczowa dla rozwoju i ludzi, i roślin. Uznaliśmy, że czas coś z tym zrobić. Tak nawiązaliśmy stałą współpracę z Zarządem Zieleni Warszawy i stworzyliśmy Hydrostację – ogród botaniczny i rozgłośnię radiową w jednym – komentuje Anna Nowak, Creative Technology Director, Dentsu Creative.

Muzyka nadawana w stacji radiowej powstaje w oparciu o hodowane przez pracowników dentsu Polska warzywa – m. in. szpinak, sałatę i rzodkiewkę. Do tego celu wykorzystany został, stworzony przez ekspertów od kreatywnej technologii, algorytm przypisujący odpowiednie wartości słów i liter sygnałom przekazywanym przez rośliny, wykorzystując model językowy GPT do stworzenia spójnej narracji.

Hydrostacja to połączenie najnowocześniejszej technologii z pozytywnym wpływem społecznym. To innowacyjne rozwiązanie, które zmienia oblicze branży reklamowej i przynosi realne korzyści naszej społeczności wpisując się w nasze działania z obszaru „Social Impact”. Wierzymy, że razem możemy zmienić bieg historii – dodaje Anna Nowak.
LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Hydrostacja to także instalacja edukacyjna, która pozwala nam uczyć się od najlepszych ekspertów – roślin. Z hydrostacji.fm można się dowiedzieć m.in. o tym, jak oszczędzać wodę, jak ją optymalnie wykorzystywać, jak doceniać jej znaczenie dla ekosystemu, ale i jak stworzyć własną uprawę hydroponiczną.

Dzielni Ludzie Dzielnicy Wisła wiedzą jak mało kto, że wszyscy musimy dbać o wodę, która jest najistotniejszym zasobem na Ziemi. Wspólnie z pomysłodawcami, nie tylko w ramach kampanii Dzielnica Wisła, ale znacznie szerzej, chcemy zwrócić uwagę na problem oszczędzania i zrównoważonego wykorzystywania wody w naszym najbliższym otoczeniu – mówi Jan Piotrowski, Pełnomocnik Prezydenta m.st. Warszawy ds. Wisły.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Jak zapowiadają autorzy, to dopiero początek działań. W przyszłości planują udostępnić bliźniacze modele Hydrostacji oraz stworzyć materiały edukacyjne dla szkół w ramach pilotażowego programu nauczania o polskich rzekach, tworząc interaktywne doświadczenie dla uczniów i narzędzie dydaktyczne dla nauczycieli.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się