„Design Alive” – magazyn, który w ciągu 10 lat istnienia w polskim designie wskazał kierunek lokalnemu i światowemu wzornictwu

Twórcy portalu i magazynu „Design Alive” w tym roku świętują wyjątkowy jubileusz, którego zwieńczeniem była specjalna wystawa dotycząca 10 lat designu w Polsce zaprezentowana premierowo podczas targów Warsaw Home.
O autorze
1 min czytania 2019-10-07

Początki ich działalności sięgają czasów, kiedy biznes i design w Polsce były jeszcze dwoma nierozumiejącymi się światami. Mimo to, w ciągu 10 lat udało im się wykształcić nowy typ konsumenta ceniącego jakość, estetykę i oryginalność usług i produktów, a także powołać do życia szereg inicjatyw i działań konsultingowych. Twórcy „Design Alive”, w składzie Ewa Trzcionka, Wojciech Trzcionka i Iwona Gach, to  rodzinna firma, która przez dziesięć lat rozwijała się razem z polskim designem, wytyczając na łamach magazynu nowe ścieżki i wskazując kierunek polskiemu i światowemu wzornictwu. Od samego początku dla redaktorów kluczowe były autorskie materiały i wiedza: o tym, gdzie szukać inspiracji, jak zmieniają się trendy i tendencje w świecie. W 2009 roku powstał portal designalive.pl, a w pierwszy numer magazynu miał swoją premierę 2 lata później na Łódź Design Festival. Prężny rozwój wydawnictwa pozwolił, by kwartalny cykl wydawniczy uległ zmianie na rzecz dodatkowych numerów i wydań specjalnych.

W 2007 roku Ewa Trzcionka zajmowała się PR-em Zamku w Cieszynie. Tam właśnie pojawił się pomysł na „Design Alive”.

– Zaczęło się od tego, że nie miałam za co urządzić kawiarni, która do nowego centrum designu miała przyciągnąć lokalną społeczność. Cała dotacja 20 tys. zł na pierwszy własny biznes została przeznaczona na najlepszy włoski ekspres i młynek. Wiedziałam, że kawa przyciągnie cieszyniaków, a ja podstępem zaserwuję im dobre wzornictwo, które do tej pory kojarzyło się z artystami, drożyzną i dziwactwami. Tak wpadłam na pomysł „Design Alive – żywej galerii designu”. Producenci przekazali do kawiarni najlepsze projektowane i produkowane w Polsce meble, lampy, ceramikę i dywany, a ja w zamian obiecałam, że stanę na głowie, żeby dowiedziała się o nich cała Polska i świat – wspomina założycielka Design Alive.

Z okazji pierwszej dekady działalności „Design Alive” przygotował specjalną wystawę świętując swoje urodziny i jednocześnie 10 lat designu w Polsce. Ekspozycję można było zobaczyć podczas tegorocznych targów Warsaw Home w dniach 3-6 października w podwarszawskim Nadarzynie.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Słuchaj podcastu NowyMarketing