Jak wynika z danych Biura Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji, co roku na polskich drogach dochodzi do kilkudziesięciu tysięcy wypadków. W ubiegłym roku zgłoszonych zostało 436 414 kolizji drogowych, a także 31 674 wypadków, w których 2 862 osoby poniosły śmierć, natomiast 37 359 osób zostało rannych. Obecny rok również nie napawa optymizmem – od stycznia do maja łącznie w 10 866 wypadkach zginęło 1 075 osób, a 12 789 zostało rannych. Równie niepokojące są dane dotyczące pierwszej pomocy – wg badań CBOS tylko 67% Polaków deklaruje, że potrafi jej udzielić, a jedynie 19% jest pewnych swoich umiejętności w tym zakresie.
Statystyki te pozostawiają wiele do życzenia i dają obraz tego, jak bardzo potrzebne są działania zwiększające bezpieczeństwo na drogach. Dlatego też w Polsce oprócz licznych projektów realizowanych przez instytucje państwowe i pozarządowe, coraz więcej firm z różnych branż dostrzega wagę tematu i decyduje się na włączenie w działania mające na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach.
Zobacz również
Bezpieczeństwo przede wszystkim
„Bezpiecznie z DHL” to konkurs, którego celem jest promowanie projektów działających na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego i zmniejszenia liczby ofiar wypadków drogowych w Polsce.
– Od wielu lat w DHL Parcel Polska kierujemy się bezpieczeństwem jako jedną z podstawowych wartości zarówno w działaniu jak i w komunikacji z otoczeniem. Codziennie na ulice całego kraju wyjeżdża ponad 3 500 naszych kurierów i blisko 1 000 kierowców transportu liniowego, dlatego czujemy się odpowiedzialni za to, co dzieje się na drodze. Staramy się edukować naszych pracowników, prowadzimy szkolenia dla kurierów z zakresu pierwszej pomocy, ale jako tak wielka firma, mamy też wyjątkowe zobowiązania wobec społeczeństwa. Tak zrodziła się idea konkursu, a 50-lecie firmy to doskonała okazja, aby go zainaugurować. Serdecznie zapraszam wszystkich, którym temat jest bliski, bo nie ma nic ważniejszego jak zapewnienie ludziom bezpieczeństwa – mówi Agnieszka Świerszcz, CEO DHL Parcel Polska.
Konkurs skierowany jest do organizacji pozarządowych, szkół i uczelni oraz firm, działających na rzecz poprawy bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Każdy pomysł i działanie na rzecz poprawy bezpieczeństwa jest ważne, dlatego też organizatorzy postanowili ustalić szeroki obszar konkursowy. Projekty zgłaszane do konkursu mogą dotyczyć zarówno kierowców samochodów i motocyklistów, jak i rowerzystów, czy pieszych, w tym m.in. dzieci oraz seniorów. Najwyżej oceniane będą projekty innowacyjne, wykorzystujące nowe technologie.
Na zwycięzcę konkursu czeka grant w wysokości 50 000 zł na realizację projektu. Suma ta nawiązuje do 50-lecia istnienia firmy DHL, która powstała 26 września 1969 roku w San Francisco.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Zgłoszenia można przesyłać do 26 września 2019 roku. Regulamin konkursu oraz szczegółowe informacje dostępne są na stronie www.dhlparcel.pl/konkurs-grantowy.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Artykuł powstał we współpracy z DHL Parcel.