Wszystkie rowery dla pracowników biurowych zostały już dostarczone do poszczególnych biur DHL Parcel w Polsce.
– Udostępniliśmy pracownikom rowery elektryczne, by mogli je przetestować i przekonać się do takiego rozwiązania np. w kontekście dojazdu do pracy. Rowery pozwalają uniknąć korków i skracają czas poszukiwania wolnego miejsca parkingowego, a przy tym pomagają dbać o formę. Dzięki elektrycznemu napędowi możemy pokonać większe odległości i sami decydować, jakiego zakresu wspomagania potrzebujemy w trasie. Pracownicy są bardzo zaciekawieni nowymi pojazdami w naszej flocie, które mają okazję testować w całej Polsce – mówi Magdalena Bugajło – dyrektor ds. komunikacji marketingowej i PR w DHL Parcel.
Zobacz również
Wdrożenie rowerów elektrycznych do użytku przez pracowników, to kolejny krok w realizacji polityki DHL GoGreen. Dotychczas jednoślady były już wykorzystywane testowo przez kurierów DHL umożliwiając im ekologiczne doręczanie przesyłek i poruszanie się po mieście bez spalin, wibracji i hałasu. Rowery są również doskonałą alternatywą dla samochodów ze względu na możliwość łatwego dotarcia w miejsca trudno dostępne, a także w strefy zeroemisyjne. Rowery elektryczne są rozwiązaniem, które sprawdza się doskonale również w okresach, gdy w miastach odbywają się wydarzenia o dużej skali, wiążące się z intensyfikacją ruchu drogowego lub jego ograniczeniami.
– Do niedawna mobilność w przedsiębiorstwach kojarzona była wyłącznie z samochodami służbowymi. Jednak to podejście szybko się zmienia, szczególnie w przypadku firm zlokalizowanych w większych miastach, gdzie na niewielkie odległości łatwiej i szybciej poruszać się rowerem niż szukać miejsc do pozostawienia samochodu. Rowery, szczególnie te z napędem elektrycznym, to odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie biznesu na alternatywne formy mobilności. DHL Parcel jest jedną z pierwszych firm, które wprowadzają to rozwiązanie na szeroką skalę i jestem przekonany, że pracownicy polubią nowy środek transportu – mówi Robert Antczak, dyrektor generalny Arval Service Lease Polska.
Jak pokazują wyniki tegorocznego Barometru Flotowego Arval Mobility Observatory, w ciągu trzech lat w niemal połowie flot w Polsce mogą pojawić się rowery lub inne rozwiązania związane z mikromobilnością, z czego 17% badanych firm już je wdrożyło.
Bartosz Pilch, Beata Smajkiewicz (SIG): Klienci B2B oczekują od programów lojalnościowych elastyczności
DHL Parcel od lat konsekwentnie rozwija swoją bezemisyjną flotę. Do końca roku firma będzie korzystała ze 150 samochodów elektrycznych, a w najbliższych latach planuje poszerzyć flotę ekologicznych pojazdów do ponad 600 aut. Wszystkie samochody elektryczne, którymi poruszają się kurierzy DHL Parcel, obsługuje w ramach wynajmu długoterminowego z pełną obsługą Arval Service Lease Polska.
Słuchaj podcastu NowyMarketing