Marka Kia w ubiegłym roku przeszła rebranding i nieustająco poszerza swoją ofertę samochodów elektrycznych. W duchu promowania nowego wizerunku Kia Polska, postanowiła zwrócić się w stronę tzw. modern individuals, osób otwartych na zmiany, kreatywnych, z optymistycznym podejściem do życia.
Zawsze sięgamy po więcej, poszukujemy innowacji na rynku, ale także rozwiązań dopasowanych do oczekiwań naszych klientów. Zależało nam na stworzeniu projektu, w który będziemy mogli zaangażować twórców i influencerów, którzy przez własne doświadczenia z elektrycznymi modelami marki Kia, przybliżą je swoim odbiorcom. Chcieliśmy także, aby nasi partnerzy nie tylko zrozumieli założenia, ale przez obcowanie z samochodem, wręcz poczuli nasze hasło „Movement That Inspires” – mówi Grzegorz Leśniczek, marketing manager w Kia Polska.
Zobacz również
Kampania „Inspired by Kia” bazuje na trzech głównych filarach. Pierwszym jest współpraca z influencerami, patronami akcji. Łącznie zaangażowano czterech twórców, ujawnianych pojedynczo z początkiem każdego miesiąca akcji. Do tej pory ogłoszona została promotorka zdrowego trybu życia i instruktorka Zumby, Izabela Kin (22,3 tys. obserwujących), z początkiem października dołączył do niej DJ Noz (11,4 tys. obserwujących).
Drugim filarem są publikowane na kanałach marki (YT, FB) spoty promocyjne, których głównymi bohaterami są patroni mówiący o tym, co ich inspiruje teraz, jak i co inspirowało w dążeniu do celu.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Trzecim, kluczowym elementem są konkursy publikowane na ich profilach. Co miesiąc u innego twórcy wybrani zostają zwycięzcy, zarówno konkursu głównego dostępnego na stronie Kia, jak i uczestnicy mini konkursu indywidualnego u każdego patrona. Już po pierwszej odsłonie konkursu widoczne są efekty dużego zaangażowania fanów. Zadanie konkursowe mimo, że wymagało czasu i myślenia koncepcyjnego, było tak bliskie odbiorcom, którzy mogli się utożsamiać z hasłem marki, że już po pierwszym etapie na stronie Inspired by Kia znaleźć można blisko 100 zgłoszeń.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Każdy wybrany twórca jest mocno osadzony i rozpoznawalny w swojej niszy, to osoby, które na co dzień inspirują i motywują do działania swoich odbiorców, silnie z nimi związanych. Dokładnie na tym poziomie wiarygodności i zaangażowania zależało nam przy doborze patronów zgodnie z brand message Kia „Movement that inspires”. Wieloletnia współpraca z klientem zapewniła nam skuteczne odczytywanie i realizowanie potrzeb marki zarówno przed, jak i po rebrandingu – mówi Agata Szybilska-Czech, client service director w WebTalk.
Za stworzenie koncepcji kreatywnej kampanii, rekomendację odpowiednich twórców odzwierciedlających niszową kreatywność, realizację i koordynację kampanii i konkursu oraz komunikację „Inspired by Kia” w social media marki odpowiada agencja WebTalk. Kampania potrwa do końca roku kalendarzowego. Za produkcję spotów wideo odpowiada studio kreatywne Las Rąk.