Najważniejszym elementem akcji jest klip wideo wyreżyserowany przez Jamesa Marcha, reżysera m.in. serialu „Teoria wszystkiego”. Główną rolę w spocie zagrał Richard Durden, znany na przykład z filmów „Pozdrowienia z Paryża” czy „Churchill”.
Zobacz również
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Poza filmem kampania „Let’s Change How We Age” (pol. „Zmieńmy to, jak się starzejemy”) obejmuje również plakaty, które pojawiły się w przestrzeni brytyjskich miast. Na każdym z nich widzimy odwiedzających muzeum, którzy oglądają obrazy przedstawiające seniorów zmagających się na co dzień z samotnością. Fragmenty obrazów namalował James Day, a pozostałe zostały wygenerowane przez sztuczną inteligencję. Billboardy pojawiły się nie tylko na ulicach, ale także w często odwiedzanych przez Brytyjczyków i turystów instytucjach, takich jak V&A Museum of Childhood czy The Portico Library w Manchesterze.
Grafiki opublikowano też w internecie, gdzie zostaną poddane analizie przez Matthew Oliviera, historyka sztuki, malarza i autora publikacji, który przeanalizuje dzieła w profesjonalny sposób. Cała kampania zagości też m.in. w kinach.
– Celem kampanii jest zakwestionowanie tego, gdzie my, jako społeczeństwo i jako jednostki, często przypisujemy wartość. Age UK uważa, że negatywne nastawienie często powstrzymuje wielu przed czerpaniem jak największych korzyści z późniejszego życia. Chcemy to zmienić. Nie możemy dalej ignorować faktu, że nasza populacja się starzeje i starzeje się szybciej niż zasoby dostępne na wsparcie, którego to wymaga. Musimy stawić czoła niechęci wielu osób do mówienia o konsekwencjach starzenia się lub przygotowywania się na nie. Musimy po prostu zmienić sposób myślenia o wieku lub ryzykować, że będziemy całkowicie nieprzygotowani na kształt naszego społeczeństwa i gospodarki za kilka lat. Dlatego właśnie rozpoczynamy nową, długoterminową strategię, która ma na celu ustalenie, w jaki sposób sprostać wyzwaniom związanym ze wsparciem, docenieniem i włączeniem starzejącego się społeczeństwa, a także zachęcenie wszystkich do zastanowienia się, jakie kroki mogą podjąć, aby zapewnić sobie jak najlepsze późniejsze życie – tłumaczy Paul Farmer, CEO Age UK.
Za kampanię „Let’s Change How We Age” odpowiedzialne są agencja Neverland i Age UK.
Zdjęcia: Neverland