„Dlaczego antyki cenimy bardziej niż seniorów?” – pytają twórcy kampanii „Let’s Change How We Age” mającej polepszyć codzienność osób starszych w Wielkiej Brytanii

„Dlaczego antyki cenimy bardziej niż seniorów?” – pytają twórcy kampanii „Let’s Change How We Age” mającej polepszyć codzienność osób starszych w Wielkiej Brytanii
Najstarsza grupa obywateli Wielkiej Brytanii powiększa się, ale ich codzienność nie nabiera jaśniejszych barw. Wielu seniorów żyje w zapomnieniu i izolacji, a sytuację tę chcą zmienić pomysłodawcy kampanii „Let's Change How We Age”.
O autorze
2 min czytania 2024-10-28

Najważniejszym elementem akcji jest klip wideo wyreżyserowany przez Jamesa Marcha, reżysera m.in. serialu „Teoria wszystkiego”. Główną rolę w spocie zagrał Richard Durden, znany na przykład z filmów „Pozdrowienia z Paryża” czy „Churchill”.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Poza filmem kampania „Let’s Change How We Age” (pol. „Zmieńmy to, jak się starzejemy”) obejmuje również plakaty, które pojawiły się w przestrzeni brytyjskich miast. Na każdym z nich widzimy odwiedzających muzeum, którzy oglądają obrazy przedstawiające seniorów zmagających się na co dzień z samotnością. Fragmenty obrazów namalował James Day, a pozostałe zostały wygenerowane przez sztuczną inteligencję. Billboardy pojawiły się nie tylko na ulicach, ale także w często odwiedzanych przez Brytyjczyków i turystów instytucjach, takich jak V&A Museum of Childhood czy The Portico Library w Manchesterze.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Grafiki opublikowano też w internecie, gdzie zostaną poddane analizie przez Matthew Oliviera, historyka sztuki, malarza i autora publikacji, który przeanalizuje dzieła w profesjonalny sposób. Cała kampania zagości też m.in. w kinach.

– Celem kampanii jest zakwestionowanie tego, gdzie my, jako społeczeństwo i jako jednostki, często przypisujemy wartość. Age UK uważa, że ​​negatywne nastawienie często powstrzymuje wielu przed czerpaniem jak największych korzyści z późniejszego życia. Chcemy to zmienić. Nie możemy dalej ignorować faktu, że nasza populacja się starzeje i starzeje się szybciej niż zasoby dostępne na wsparcie, którego to wymaga. Musimy stawić czoła niechęci wielu osób do mówienia o konsekwencjach starzenia się lub przygotowywania się na nie. Musimy po prostu zmienić sposób myślenia o wieku lub ryzykować, że będziemy całkowicie nieprzygotowani na kształt naszego społeczeństwa i gospodarki za kilka lat. Dlatego właśnie rozpoczynamy nową, długoterminową strategię, która ma na celu ustalenie, w jaki sposób sprostać wyzwaniom związanym ze wsparciem, docenieniem i włączeniem starzejącego się społeczeństwa, a także zachęcenie wszystkich do zastanowienia się, jakie kroki mogą podjąć, aby zapewnić sobie jak najlepsze późniejsze życie – tłumaczy Paul Farmer, CEO Age UK.

Za kampanię „Let’s Change How We Age” odpowiedzialne są agencja Neverland i Age UK.

Zdjęcia: Neverland

PS „Les inexposés”: organizacja Petits Frères des Pauvres wykorzystuje obrazy Vincenta van Gogha i Leonarda da Vinci do mówienia o problemie izolacji seniorów