Dołącz do Mafii w sieci i pomagaj!

Mafia z Piotrem Cyrwusem na czele powraca. Tym razem będzie grasować w sieci dłużej i zbierać fundusze na pomoc kotom. Mini serial oparty o motywy znane z gangsterskich filmów to główny element kampanii społecznej platformy charytatywni.allegro.pl.
O autorze
2 min czytania 2016-04-14

Akcję można wesprzeć licytując specjalne Mafijne pakiety, wystawiając na ten cel przedmiot lub kupując wirtualną cegiełkę.   

Mafia w sieci jest kontynuacją kampanii społecznej sprzed czterech lat, która podbiła serca polskich internautów. Wówczas wiele osób czekało na zapowiadany przez twórców ciąg dalszy, który w końcu nastąpił. 

– Na co dzień staramy się wywoływać uśmiech na twarzach naszych klientów, dlatego postanowiliśmy przypomnieć historię nietypowych gangsterów, którzy poważny temat dotyczący bezdomności zwierząt potraktowali w przymrużeniem oka – mówi Anna Iller, branded content manager w Allegro. – Tak powstał prequel w postaci czteroodcinkowego miniserialu, promującego działalność naszej platformy charytatywni.allegro.pl. Za cel kampanii wzięliśmy sobie, trochę przewrotnie,  tym razem nie psy a koty przebywające pod opieką Fundacji Miasto Kotów – dodaje.  

Nie zmienił się natomiast poziom humoru bohaterów, którzy w każdym odcinku serwują internautom niewybredne żarty. Po raz kolejny w swoich dialogach nie szczędzą funkcjonariuszy policji (pieszczotliwie nazywanych psami) i siebie nawzajem.  Tym razem mafia pod kierownictwem swojego szefa (w tej roli ponownie Piotr Cyrwus) w ramach układu zawartego z policją musi podjąć pewne działania charytatywne i pomóc w zbiórce funduszy na koty. W tym celu członkowie gangu postanawiają zostać youtuberami i z tego czerpać zyski. Każdy odcinek to inny pomysł na biznes w sieci. Na początek zakładają kulinarnego vloga.  Co z tego wyniknie, można się przekonać zaglądając na kanał youtube www.charytatywni.allegro.pl/mafiawsieci Kolejne odcinki w każdy wtorek o godzinie 12. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Za kreację kampanii odpowiada Agencja Virtual Brain, a produkcją zajął się Timecode.  W obsadzie znajdziemy: Piotra Cyrwusa, Michała Czerneckiego, Marcina Sztabińskiego, Piotra Bujnowskiego, Krzysztofa Kiersznowskiego oraz Bohdana Łazukę. 

Mafijne pakiety i cegiełki 

Pomoc w ramach akcji odbywa się na platformie charytatywni.allegro.pl na dwa sposoby: poprzez licytację jednego z Mafijnych pakietów lub kupno cegiełki “Piątaka dla bezdomniaka”. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Mafijne pakiety to specjalne zestawy gadżetów, które nawiązują do fabuły poszczególnych odcinków Mafii w sieci. Wśród nich znalazły się: Więzienna micha (miska, kubek, fartuch, nasiona rukoli), Łydka jak drewutnia (spodnie dresowe, frotka na czoło, bidon i skakanka) oraz Pakiet gangstera (zapalniczka szefa, kieszonkowa piersiówka, eleganckie spinki do mankietów i podkład muzyczny z Ojca Chrzestnego). W skład każdego zestawu wchodzi również zdjęcie z podpisami wszystkich członków Mafii. Ale to nie wszystko. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

– Osoby, które chcą nas wspomóc  w inny  niż licytacja sposób, mogą kupić “Piątaka dla bezdomniaka”, czyli cegiełkę o wartości 5,10, 15, 50 lub 100 zł. Każda wpłata w wysokości 5 złotych to jednodniowy koszt utrzymania kota, jego wyżywienia, opieki weterynaryjnej i behawioralnej – mówi Dagmara Roszkowska, prezes Fundacji Miasto Kotów. – Liczymy na to, że środki zebrane w trakcie trwania akcji poprawią los bezdomnych czowronogów, które do nas trafiają. Jednocześnie mamy nadzieję, że dzięki rozgłosowi przynajmniej część z nich zyska nowy dom – dodaje. 

Charytatywni.allegro.pl  

Ponadto, platforma charytatywni.allegro.pl umożliwia jeszcze jeden rodzaj pomocy – wystawianie na aukcje swoich przedmiotów, które podobnie jak mafijne pakiety mogą stać się obiektem pożądania licytujących.  

– To jedyne takie miejsce w sieci, które małym i dużym organizacjom pożytku publicznego pozwala dotrzeć do darczyńców. Dzięki platformie charytatywnej każdy może kupić lub wystawić swój przedmiot na licytację przy okazji pomagając. W ten sposób udaje się zgromadzić wirtualną społeczność, która atywnie wspiera  określony cel. Tym razem są to zwierzęta – podopieczni Fundacji Miasto Kotów – tłumaczy Krzysztof Śpiewek, manager ds. CSR w Allegro. – Projekt realizowany jest w pełni charytatywnie, co oznacza, że całkowity dochód z aukcji jest przekazywany na konto ich organizatora.  

Na platformie działa obecnie 140 organizacji, wśród nich m.in. fundacja Mam Marzenie,  Charytatywny Bal Dziennikarzy, Centrum Zdrowia Dziecka, WOŚP czy Mimo wszystko. Do tej pory serwis odwiedziło 8 mln użytkowników, a organizacjom udało się pozyskać na swoje cele 9 mln złotych.