1. W marketingu najważniejsze jest…
W marketingu ważne jest nie tylko prawidłowe odczytanie, a de facto uświadomienie, potrzeb danej grupy docelowej, ale też kreatywna i zaskakująca komunikacja, w miejscu, formacie dotąd nie stosowanym przez konkurencję.
2. Projekt lub kampania, które dodały mi skrzydeł…
Wiele projektów w mojej karierze zawodowej dodało mi skrzydeł, gdyż, jak dotąd, nie zawiodła mnie intuicja, która jest równie ważna, jak badania i znajomość rynku i produktu. Pierwsze nowe formaty online z widgetami, lansowanie pralek z ukierunkowaniem w komunikacji na modę i ambasadorstwo znamienitej projektantki mody, wejście do sieci T-mobile z praktycznie nieznaną w Europie marką, to kilka przykładów moich osiągnięć, które za każdym razem powodują, iż udowadniam sama sobie, że przy ciężkiej pracy, życzliwych ludziach i przekonaniu do tego, co się robi, można osiągnąć niemożliwe.
Zobacz również
3. Najtrudniejsze zawodowe wyzwanie, z którym przyszło mi się zmierzyć…
Każda z firm, w których pracowałam, miała swoją specyfikę. Potrzeba dużo wrażliwości, by zrozumieć mechanizmy działania danej kultury, aczkolwiek wydaje mi się, że największym życiowym wyzwaniem jest łączenie kariery zawodowej z domem, tak aby mieć poczucie, że żadnej z tych dziedzin człowiek nie zaniedbuje. Nie mówię tu o wyświechtanym „work and life balance”, ale o wewnętrznym przekonaniu, że osoby, które winny czuć naszą bliskość, wiedzą, że jesteśmy zawsze przy nich, gdy coś ważnego w ich życiu się dzieje.
4. Projekt, z którego jestem najbardziej dumna, to…
Gosia Baczyńska, Wielkie pranie z LG, kampania pralek na portalach ślubnych, smarfony Coolpad Modena w dystrybucji sieci T-Mobile.
5. Kampania, której twórcom mogłabym zazdrościć, to…
Osobiście nie zazdroszczę ludziom, cieszę się z ich sukcesów i szczęścia. Nic tylko czerpać z tego, co nam się podoba i pod wpływem inspiracji kreować jeszcze więcej.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
6. Najbardziej obiecujące nowe trendy w marketingu, to…
Mobile is everything – tak brzmiało hasło przewodnie MWC w Barcelonie. Najbardziej interesuje mnie mobile, a więc wszystko co bezprzewodowe, jednak nie tylko na smartfony, czy tablety, ale na niemal wszystkie urządzenia elektroniczne. Przyszłość to bezprzewodowy Internet Rzeczy, tak więc z ciekawości obserwuję najnowsze trendy rozwoju telefonów, fascynujący jest np. najnowszy Cat s60, z funkcjami termowizyjnymi, zaprezentowany podczas MWC, ale również zaplanowane na ten rok nowe modele Meizu i Coolpad. Niebawem, na rynku pojawi się nowy Coolpad Porto S i Torino S, wydaje mi się, że świat smartfonów Coolpad, jaki zostanie zaprezentowany w 2016 roku, jest niezwykle barwny i może spotkać się z oczekiwaniami konsumentów w Polsce.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
7. Działania, które są totalnie przereklamowane w marketingu, to…
Marketing, podobnie jak sam rynek i odbiorca ewoluuje. Wszystko zależy od tego, do kogo i z jaką informacją chcemy dotrzeć i jaki mamy cel, czy budowa świadomości, preferencji, a może intencji zakupowej, w każdym z tych przypadków powinny być wykorzystywane de facto inne narzędzia i komunikaty, a na pewno inny mix tych narzędzi. Jednak zachęcam wszystkich marketingowców, by nie bali się próbować nowego… możliwe, że narzędzie, które dotąd było kompletnie zbagatelizowane, okaże się sukcesem przy innym jego zastosowaniu. Pamiętam, będąc w jury Innowation Awards, bardzo spodobała mi się kampania linii lotniczych, gdzie reklamując klasę biznes, wykorzystano pierwsze rzędy sal kinowych – nowe i przewrotne, zapamiętane. Podobnie z reklamą zachęcającą do czytania książek w kinie…
8. We współpracy na linii agencja-marka najważniejsze są…
Zaufanie, otwartość, brak barier w kreacji, przynajmniej na etapie koncepcyjnym, zaangażowanie i partnerstwo. De facto te wartości i zasady są uniwersalne we współpracy, na każdej linii i w każdej relacji.
9. Swoje inspiracje czerpię z…
Przede wszystkim z otwartego umysłu, ze snu i z innych. Staram się bywać na targach, konferencjach i obserwować co dzieje się na rynku, acz nie tylko w kwestiach związanych z dziedziną, w której działam. Przemycam doświadczenie z innych branż do nowych, nadając temu odpowiedni, wiarygodny kontekst. Jeszcze raz podkreślę – zaskoczenie, ale w wiarygodnym kontekście, to klucz dotarcia do konsumenta w dzisiejszym chaosie i natłoku komunikacyjnym
10. Moja kampania marzeń…
Kampania marzeń to po prostu kampania efektywna. Staram się, by każda z moich kampanii była jak najefektywniejsza i czasem forsuję zupełnie nowe ścieżki dotarcia do klienta finalnego. Na szczęście, jak dotąd, udaje mi się wszystkich przekonać do takiego podejścia.
11. Zajmuję się marketingiem, dlatego że…
Marketing jest inspirujący.
Dominika Horczewska
Country Manager w TCCM
Pracowała również jako Category Manager w LG Electronics Poland, Product Manager w L’Oréal dla marki Maybelline New York, Marketing Director w Bosch Rexroth sp. z o.o., oraz w Servier Polska, była członkiem jury Innovation awards.