Budimex zjednoczył się w szczytnym celu z innymi firmami i postanowił wybudować #DomZSerca dla jednej z potrzebujących rodzin. Nowy dom będzie przestrzenią do życia, w której dzieci będą miały odpowiednie warunki do nauki i rozwijania talentów.
Pani Magda zamieszka już na wiosnę przyszłego roku w jednopiętrowym domu o powierzchni ponad 200 m2. Przeprowadzi się ze swojego obecnego 2-pokojowego lokum do 9-pokojowego domu z dwoma łazienkami, dwoma garderobami i ośmioma pokojami dla dzieci, z których najmłodsze ma 4 lata. Dom zostanie wyposażony pod „klucz” dzięki zaangażowaniu partnerów: OBI, AkzoNobel, BlackRedWhite, Candellux Lighting, Dyckerhoff Polska, .mdd, RedNet Property, RTV EURO AGD. Wsparcia komunikacyjnego akcji udzielają Synertime, Komunikacja Plus i Procontent.
Zobacz również
Impulsem do zorganizowania akcji była trudna historia Pani Magdy i jej rodziny. Na początku roku media zainteresowały się ich losem, ponieważ sąd miał zadecydować o odebraniu matce prawa do opieki nad jedenaściorgiem niepełnoletnich dzieci. Decyzja ta miała zapaść ze względu na trudne warunki mieszkaniowe. Marzeniem Pani Magdy było zapewnienie jej dzieciom solidnego, bezpiecznego domu pełnego ciepła i miłości. Obecne miejsce zamieszkania nie stwarza takich możliwości. Dzięki chęci pomocy i zaangażowaniu kilku firm, marzenie Pani Magdy zostanie już niedługo spełnione. W ramach akcji #DomZSerca wkrótce koło Radomska zostanie wybudowany nowy dom dla rodziny. Projekt ten – gest serca – ma na celu pomoc rodzinie w trudnej sytuacji. Jednocześnie zwraca on uwagę na sytuację wielodzietnych rodzin w Polsce oraz zachęca do inicjowania podobnych działań pomocowych skierowanych do potrzebujących.
W Polsce żyje obecnie około 500 tys. rodzin wielodzietnych, czyli takich, w których jest minimalnie trójka dzieci. Rodziny te często mierzą się z szeregiem kompleksowych wyzwań – borykają się z problemami finansowymi, mieszkaniowymi i nierzadko społecznymi. Według danych Związku Dużych Rodzin „Trzy Plus”, średnio jedna trzecia domowego budżetu jest przeznaczana na żywność, resztę pochłaniają koszty związane ze szkołą (27 proc.), zajęcia dodatkowe dla dzieci (26 proc.), koszty związane ze żłobkiem i przedszkolem (19 proc.) oraz transport (15 proc.). Z tych względów dochody połowy rodzin wielodzietnych w Polsce nie pozwalają na zaspokojenie bieżących potrzeb, a tym bardziej na budowę czy remont domu. Według GUS rodziny te doświadczają największych trudności w zakresie zapewnienia dobrych warunków mieszkaniowych, problemy pogłębiają się wraz ze wzrostem liczby dzieci.
– Zawsze po każdej budowie, którą realizujemy, zostawiamy po sobie coś trwałego i dobrego dla ludzi i społeczności, którzy żyją w jej sąsiedztwie. Trud i historia Pani Magdy i jej rodziny, gdy się o niej dowiedzieliśmy, była dla nas impulsem, żeby ten dobry ślad zostawić właśnie w tym miejscu. Wspólnie z partnerami tego wydarzenia, przez ostatnie sześć miesięcy, pracowaliśmy nad koniecznym projektem i pozwoleniami. Dzięki pracy wielu osób osiągnęliśmy etap umożliwiający rozpoczęcie budowy. Nowy dom dla Pani Magdy powstanie w bardzo szybkim tempie. Konstrukcja domu będzie gotowa w grudniu. Wykańczanie i wyposażenie zajmą następne dwa miesiące. Chcemy, żeby święta wielkanocne mogła już Pani – ze swoimi dziećmi – spędzić pod nowym adresem – mówi Dariusz Blocher, prezes Budimex SA.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Inauguracja akcji #DomZSerca odbyła się 29 października br. Otwarcie symbolizował jeden z najważniejszych momentów na budowie – wylanie fundamentów pod dom wielodzietnej rodziny z okolic Radomska. Głównym przekazem, jaki idzie za tym gestem solidarności firm jest podkreślenie chęci niesienia pomocy innym, która w obecnych czasach jest szczególnie ważna.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Wyjątkowe w tym projekcie jest to, że zaangażowało się w niego wiele firm i organizacji. To pokazuje, że w sytuacjach, w których potrzebna jest pomoc ludzie potrafią się zjednoczyć i działać razem. .mdd niejednokrotnie angażowało się w działania CSR. Wyposażyliśmy naszymi meblami wiele lokalnych instytucji, takich jak: domy dziecka, budynek OSP, a nawet szpital. Cieszymy się, że możemy być częścią projektu i wyposażyć dom pani Magdy. Z niecierpliwością czekamy na efekt finalny – podkreśla Marcin Remus, dyrektor naczelny firmy .mdd
– Udział w projekcie #DomZSerca był błyskawiczny, od razu wiedzieliśmy, że chcemy brać w tej wspólnej inicjatywie udział. Dzięki temu projektowi mamy realny wpływ na poprawę losów drugiej osoby, losów Pani Magdy i jej dzieci. Niesienie pomocy innym daje nam nie tylko satysfakcję z powodu dobrze wykonanej pracy, a także świadomość realnego wpływu na poprawę losu drugiej osoby. Każdy kto ma więcej powinien podzielić się z innymi, dać coś od siebie – Agnieszka Berne, kierownik biura, Candellux Lighting.
– Od wielu lat RTV EURO AGD angażuje się w działania zakresu odpowiedzialności społecznej, które są integralną częścią naszej kultury organizacyjnej. Chętnie wspieramy projekty, które w istotny sposób wpływają na poprawę sytuacji konkretnych osób, stąd także nasza obecność w inicjatywie #DomZSerca. Cieszymy się, że mogliśmy zaangażować się w ten projekt wraz z innymi firmami, dla których równie ważne jak dla nas jest niesienie pomocy i wrażliwość społeczna – Ilona Federowicz, menedżer ds. PR, RTV EURO AGD.
– Nasza odpowiedź na pytanie o udział w tym programie była natychmiastowa – tak! Przede wszystkim dlatego, że ten program bardzo mocno wpisuje się w nasze zaangażowanie w projekty społeczne. Dodawanie koloru to dla nas więcej niż pomalowanie ściany. Chcemy, aby dzięki naszej pomocy życie innych ludzi było bardziej pozytywne i inspirujące, jak to miało miejsce w wielu pomalowanych przez nas instytucjach, czy też miasteczkach. I bardzo ważne jest dla nas w tym programie to, że możemy być częścią zespołu partnerów, którzy razem mogą dokonać kolorowej zmiany – Michał Piestrzeniewicz, dyrektor sprzedaży AkzoNobel.
– Wierzymy w wartość, jaką jest rodzina. Uważamy również, że niesienie pomocy ma sens. Jesteśmy przekonani, że możemy i powinniśmy wpływać na polepszenie sytuacji innych – Maksymilian Cukrowicz, dyrektor regionu Dyckerhoff Polska.
– W OBI od lat działamy w duchu tworzenia lepszych domów i ogrodów. Dlatego projekt #DomZSerca od początku jest dla nas nie tylko pomocą konkretnej rodzinie, ale także pewnym symbolem. Gestem wsparcia udowadniamy, że można projektować wygodne i funkcjonalne przestrzenie skrojone na miarę potrzeb każdej rodziny. Dodatkowo udziałem w akcji chcemy inspirować innych do działania w swoim otoczeniu. Chcemy zwrócić uwagę, że wystarczy się rozejrzeć, zainteresować lokalnymi potrzebami, aby dostrzec jak wiele dobrego możemy zrobić – Agata Laskowska, rzecznik prasowy, koordynator ds. komunikacji OBI.
Transmisja uroczystego rozpoczęcia budowy domu nieopodal Radomska jest dostępna pod linkiem www.youtube.com/user/BudimexSA
Powstaje strona internetowa akcji #DomZSerca, na której będzie można śledzić postępy prac przy budowie domu. Będą tam publikowane informacje o podjętych podobnych działaniach pomocowych, zarówno przez Budimex, jak i inne firmy.
Partnerzy akcji: AkzoNobel, BlackRedWhite, Candellux Lighting, Dyckerhoff Polska, Synertime, Komunikacja Plus, .mdd, OBI, Procontent, RedNet Property, RTV EURO AGD.