Marka Doritos podjęła współpracę z firmą Empirical. Ich celem jest wyprodukowanie napoju alkoholowego o smaku Nacho Cheese. Napój ma nosić nazwę Doritos Nacho Cheese Spirit. Jak zapewniają producenci jego smak i zapach ma w 100 proc. przypominać oryginalny produkt, który stał się inspiracją do stworzenia alkoholu. Poza nutami sera i kukurydzy, wyczuwalna ma być delikatna kwasowość oraz umami.
W produkcji mają zostać użyte dobrze znane chipsy Nacho, które będą uczestniczyły w procesie destylacji próżniowej, czyli procesu produkcji alkoholu w niższej temperaturze, co ma na celu zachowanie oryginalnego aromatu. Napój alkoholowy od Doritos nie zalicza się do żadnych z kategorii alkoholowych, co oznacza, że nie podlega ścisłym zasadom kategoryzacji innych alkoholi, takich jak gin czy whisky.
Zobacz również
Producenci dodają, że alkohol będzie doskonałym dodatkiem do drinków takich jak Margarita, Krwawa Mary, Old Fashioned, ale również bez żadnych dodatków bądź po prostu z lodem.
– Doritos stawia na (…) zapewnianie naszym fanom nieoczekiwanych, odważnych doświadczeń. Zawsze namawiamy naszych fanów, aby próbowali nowych rzeczy, dlatego uznaliśmy, że nadszedł czas, aby zmienić kategorię alkoholi wysokoprocentowych, oferując nasz kultowy smak sera Nacho w butelce – powiedziała Tina Mahal, starsza wiceprezes ds. marketingu Frito-Lay North America.
Klienci mogą zamawiać alkohol w przedsprzedaży. Na półki sklepowe w Nowym Jorku oraz Kalifornii napój trafi w styczniu 2024 roku. Jego cena ma wynosić 65 dolarów (za butelkę o pojemności 750 ml).
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Zdjęcie główne: PepsiCo Design & Innovation
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS Margaret z zarzutami za reklamę alkoholu w mediach społecznościowych
Prokuratura Rejonowa w Warszawie skierowała kolejny już akt oskarżenia w stronę osoby publicznej reklamującej alkohol w mediach społecznościowych. Tym razem chodzi o Małgorzatę J., szerzej znaną jako Margaret, której za podjęte działania grozi gigantyczna kara finansowa.
PS2 Kamil Gębski (Żubrówka): Alkohol to kategoria bardzo lokalna i zróżnicowana na różnych rynkach
O nowej komunikacji marki Żubrówka, z jakimi wyzwaniami mierzy się na co dzień czy o tym, jakie trendy pojawiają się na rynku alkoholi rozmawiamy z Kamilem Gębskim, Dyrektorem Marketingu w ramach biznesu Maspex Spirits (CEDC).