Raport „2025 Global Insights: AI, Automation and the Future of Digital Advertising” pokazuje, że to współczesny marketer coraz częściej pełni rolę operatora. Co to oznacza w praktyce? Że zamiast planować i wdrażać strategie, większość czasu poświęca na ręczne optymalizacje.
Z badań DV wynika, że aż 26% czasu pracy (średnio 10 godzin tygodniowo) zajmują czynności takie jak zmiana stawek, przeniesienie budżetów czy korekta progów wydajności. W przypadku agencji działających w Ameryce Północnej oznacza to ponad 17 tys. dolarów rocznie na osobę przeznaczonych na powtarzalne zadania.
Zobacz również

– Zarządzający kampaniami częściej gaszą pożary, niż myślą strategicznie. AI pozwala odwrócić tę sytuację i oddać marketerom czas na tworzenie wartościowych działań – komentuje Mark Zagorski, CEO DoubleVerify.

Pięć priorytetów marketerów w erze AI
Na podstawie globalnego badania przeprowadzonego wśród 1970 decydentów DV wskazuje pięć obszarów, w których marketerzy najchętniej sięgają po wsparcie sztucznej inteligencji.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Automatyzacja rutyny
26% czasu twórców kampanii pochłaniają dziś manualne optymalizacje. Korzystanie z AI pozwala je uprościć i tym samym uwolnić przestrzeń do tworzenia kreatywnej strategii.
Optymalizacja w czasie rzeczywistym
Wykorzystanie AI m.in. do optymalizacji w trakcie kampanii wzrosło o 12% rok do roku. Maszyny potrafią dziś szybciej niż ludzie balansować budżet, częstotliwość emisji i inne wskaźniki ważne dla kampanii reklamowych.
Szybsze uruchamianie kampanii
Najsilniejszy trend zanotowano w obrębie początkowych etapów kampanii (+32% użycia AI). Szczególnie mocno AI jest wykorzystywana przez przedstawicieli branż FMCG, tech i retail, w których liczy się szybkość wejścia na rynek.
Precyzja zamiast proxy
Dotarcie do odpowiedniej grupy odbiorców to największe wyzwanie programmaticu. AI pozwala na targetowanie z większą precyzją, a tym samym na niemarnowanie budżetu.
„Walled gardens” pod kontrolą
W zamkniętych ekosystemach mediów społecznościowych transparentność pozostaje ograniczona. Marketerzy sięgają po narzędzia AI i zewnętrzne rozwiązania, aby w ten sposób chronić ROI i utrzymać wysoką jakość kampanii.
AI pomaga, a nie zastępuje
Co ważne, aż 91% marketerów, którzy wzięli udział w badaniu, deklaruje, że na co dzień korzysta lub planuje korzystać z zewnętrznych narzędzi AI, lub automatycznego licytowania spoza swoich DSP. Wszystko to w celu wspierania efektywności kampanii i usprawniania operacji.
Jednocześnie – jak podkreślają autorzy – AI nie zastąpi ludzi. Ostateczny sukces zależy od typowo ludzkich czynników, takich jak empatia, doświadczenie i etyka zespołów marketingowych.
Sztuczna inteligencja to konieczność, a nie fanaberia
Raport platformy software’owej DV „2025 Global Insights: AI, Automation and the Future of Digital Advertising” jasno pokazuje, że AI nie jest już dodatkiem, ale koniecznością w planowaniu i prowadzeniu kampanii digital. Marketerzy, którzy sięgną po automatyzację, zyskają przewagę w szybkości działania, efektywności budżetowej i jakości dotarcia. W ten sposób mogą mieć realny wpływ na zwiększenie zasięgów swoich działań.
Pełny raport dostępny jest na stronie: DoubleVerify