zdjęcie: Nike
Body Confident Sport to efekt dwuletniej współpracy eksperckiej. Zestaw narzędzi trenerskich ma pomóc w poprawie sportowej samooceny dziewcząt. W projekcie wzięli udział specjaliści z Centre for Apperance Research i Tucker Center for Research on Girls & Women in Sport. Zebrane dane pochodziły od prawie 5 tys. nastolatek z Francji, Indii, Japonii, Meksyku, Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych.
Zobacz również
Skuteczność wdrożonego programu coachingowego potwierdziły badania kliniczne, w których udział wzięło ponad 1,2 tys. dziewcząt. Docelowo program ma dotrzeć do przynajmniej miliona młodych ludzi z całego świata.
Zarówno Dove, jak i Nike podkreślają, że dziewczęta uprawiające sport od najmłodszych lat wykazują się większą pewnością siebie i cieszą się lepszym zdrowiem przez całe życie. Jednakże okres dojrzewania to dla większości młodych dziewczyn trudny czas – w organizmie zachodzą wtedy nie tylko zmiany na poziomie fizycznym, ale również psychicznym. Dziewczęta nierzadko są skrępowane swoim wyglądem i rezygnują ze sportu w obawie przed niesłusznymi ocenami oraz krzywdzącymi porównaniami.
45 proc. nastoletnich dziewczyn z całego świata rezygnuje ze sportu. To dwukrotnie więcej niż liczba rezygnujących ze sportowej rywalizacji chłopców. Badania przeprowadzone przez marki Dove i Nike w ramach projektu pokazują, że główny powód stanowi wpływ środowiska sportowego na ich samoocenę. Integralną częścią tej zmiany mają okazję stać się trenerzy. Aż 74 proc. dziewcząt biorących udział w badaniu potwierdziło, że trener miał pozytywny wpływ na ich pewność siebie.
Bartosz Pilch, Beata Smajkiewicz (SIG): Klienci B2B oczekują od programów lojalnościowych elastyczności
Bezpłatne narzędzie open-source jest dostępne na stronie bodyconfidentsport.com
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS Nike otwiera nowy sklep. W sprzedaży będą używane i odnowione buty
Nike zaprezentował nowy projekt sklepu. W jego ofercie znajdziemy używane sneakersy. Ceny produktu są obniżone zależnie od stopnia zużycia obuwia.
PS2 Dove sprzeciwia się seksualizacji bohaterek gier komputerowych
Dove nawiązał współpracę z zespołem edukacyjnym Unreal Engine firmy Epic Games oraz Women in Games, aby uruchomić konynuację kampanii Real Virtual Beauty. Celem jest eliminowanie stereotypów dotyczących kobiecego piękna w grach komputerowych.