Tajniki Google Analytics 4 dla marketerów [WEBINAR]

Tajniki Google Analytics 4 dla marketerów [WEBINAR]

Tajniki Google Analytics 4 dla marketerów [WEBINAR]

Weź udział w sesji pytań i odpowiedzi z Maćkiem Lewińskim!

ZAPISZ SIĘ

Dove i Nike łączą siły w walce o poprawę sportowej samooceny nastoletnich dziewcząt

Dove i Nike łączą siły w walce o poprawę sportowej samooceny nastoletnich dziewcząt
Body Confident Sport to zestaw narzędzi trenerskich stworzony z myślą o poprawie sportowej samooceny dziewcząt w wieku od 11 do 17 lat. Naukowo przebadane metody mają za zadanie przekonać nastolatki do uprawiania sportu. Program jest promowany przez Venus Williams - ambasadorkę marki Dove.
O autorze
1 min czytania 2023-10-31

zdjęcie: Nike

Body Confident Sport to efekt dwuletniej współpracy eksperckiej. Zestaw narzędzi trenerskich ma pomóc w poprawie sportowej samooceny dziewcząt. W projekcie wzięli udział specjaliści z Centre for Apperance Research i Tucker Center for Research on Girls & Women in Sport. Zebrane dane pochodziły od prawie 5 tys. nastolatek z Francji, Indii, Japonii, Meksyku, Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych. 

Skuteczność wdrożonego programu coachingowego potwierdziły badania kliniczne, w których udział wzięło ponad 1,2 tys. dziewcząt. Docelowo program ma dotrzeć do przynajmniej miliona młodych ludzi z całego świata.

Zarówno Dove, jak i Nike podkreślają, że dziewczęta uprawiające sport od najmłodszych lat wykazują się większą pewnością siebie i cieszą się lepszym zdrowiem przez całe życie. Jednakże okres dojrzewania to dla większości młodych dziewczyn trudny czas – w organizmie zachodzą wtedy nie tylko zmiany na poziomie fizycznym, ale również psychicznym. Dziewczęta nierzadko są skrępowane swoim wyglądem i rezygnują ze sportu w obawie przed niesłusznymi ocenami oraz krzywdzącymi porównaniami. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

45 proc. nastoletnich dziewczyn z całego świata rezygnuje ze sportu. To dwukrotnie więcej niż liczba rezygnujących ze sportowej rywalizacji chłopców. Badania przeprowadzone przez marki Dove i Nike w ramach projektu pokazują, że główny powód stanowi wpływ środowiska sportowego na ich samoocenę. Integralną częścią tej zmiany mają okazję stać się trenerzy. Aż 74 proc. dziewcząt biorących udział w badaniu potwierdziło, że trener miał pozytywny wpływ na ich pewność siebie.

Bezpłatne narzędzie open-source jest dostępne na stronie bodyconfidentsport.com

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS Nike otwiera nowy sklep. W sprzedaży będą używane i odnowione buty

Nike zaprezentował nowy projekt sklepu. W jego ofercie znajdziemy używane sneakersy. Ceny produktu są obniżone zależnie od stopnia zużycia obuwia. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS2 Dove sprzeciwia się seksualizacji bohaterek gier komputerowych 

Dove nawiązał współpracę z zespołem edukacyjnym Unreal Engine firmy Epic Games oraz Women in Games, aby uruchomić konynuację kampanii Real Virtual Beauty. Celem jest eliminowanie stereotypów dotyczących kobiecego piękna w grach komputerowych.