TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Dove sprzeciwia się seksualizacji bohaterek gier komputerowych

Dove sprzeciwia się seksualizacji bohaterek gier komputerowych
Dove nawiązał współpracę z zespołem edukacyjnym Unreal Engine firmy Epic Games oraz Women in Games, aby uruchomić kontynuację kampanii Real Virtual Beauty. Celem jest eliminowanie stereotypów dotyczących kobiecego piękna w grach komputerowych.
O autorze
1 min czytania 2023-05-15

Dove chce zbudować poczucie własnej wartości w kolejnym pokoleniu młodych zawodniczek. W filmie stworzonym przez markę widzimy młodą bohaterkę, która zrzuca typowy w grach, seksowny kostium wojowniczki. W kolejny ujęciu widać, jak ta kobieca postać czuje się zdecydowanie bardziej komfortowo w luźniejszej odsłonie i w ubraniu, które nie krępuje jej ciała. 

Ta wyjątkowa kampania Dove jest inspirowana badaniami, które pokazują, że 60% dziewcząt i 62% kobiet uważa, że kobiece postaci w grach w sposób negatywny reprezentują ich płeć. Dodatkowo ponad jedna trzecia młodych dziewcząt przyznaje się do tego, że ma niskie poczucie własnej wartości z powodu braku różnorodności damskich awatarów. 74% kobiet życzyłaby sobie większej inkluzywności, jeśli chodzi o wybór kobiecych postaci w grach wideo.

– Chociaż branża gier poczyniła znaczne postępy, aby stać się bardziej inkluzywną, należy przyspieszyć ten postęp. Trzeba rzucić wyzwanie wąskim definicjom piękna, wciąż widocznym w wirtualnym świecie. Razem z naszymi partnerami mamy nadzieję wywrzeć realny wpływ na miliony kobiet i dziewcząt, które spędzają wolny czas grając w gry – powiedział Leandro Barreto, globalny wiceprezes Dove.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS Marka Dove rozpoczyna kampanię społeczną Detox FEEDu, by wesprzeć nastolatki w świadomym korzystaniu z social mediów

Dove alarmuje i rozpoczyna kampanię Detox FEEDu. Ma ona zwrócić uwagę na rosnącą skalę zjawiska, a jej celem jest podjęcie realnych działań wspierających nastolatki i ich rodziców, by potrafili powiedzieć „Stop!” i dać „unfollow” toksycznym treściom.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS 2 Toksyczni influencerzy. Dove wykorzystało deepfake do pokazania szkodliwości „dobrych rad” w social mediach

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Dove, marka koncernu Unilever, zwraca uwagę na różnego rodzaju kontrowersyjne porady kosmetyczne, które można znaleźć na w social mediach. Takie treści mają szczególny wpływ na nastolatki szukające w sieci informacji o urodzie i dietach.