Dove chce zbudować poczucie własnej wartości w kolejnym pokoleniu młodych zawodniczek. W filmie stworzonym przez markę widzimy młodą bohaterkę, która zrzuca typowy w grach, seksowny kostium wojowniczki. W kolejny ujęciu widać, jak ta kobieca postać czuje się zdecydowanie bardziej komfortowo w luźniejszej odsłonie i w ubraniu, które nie krępuje jej ciała.
Ta wyjątkowa kampania Dove jest inspirowana badaniami, które pokazują, że 60% dziewcząt i 62% kobiet uważa, że kobiece postaci w grach w sposób negatywny reprezentują ich płeć. Dodatkowo ponad jedna trzecia młodych dziewcząt przyznaje się do tego, że ma niskie poczucie własnej wartości z powodu braku różnorodności damskich awatarów. 74% kobiet życzyłaby sobie większej inkluzywności, jeśli chodzi o wybór kobiecych postaci w grach wideo.
Zobacz również
– Chociaż branża gier poczyniła znaczne postępy, aby stać się bardziej inkluzywną, należy przyspieszyć ten postęp. Trzeba rzucić wyzwanie wąskim definicjom piękna, wciąż widocznym w wirtualnym świecie. Razem z naszymi partnerami mamy nadzieję wywrzeć realny wpływ na miliony kobiet i dziewcząt, które spędzają wolny czas grając w gry – powiedział Leandro Barreto, globalny wiceprezes Dove.
PS Marka Dove rozpoczyna kampanię społeczną Detox FEEDu, by wesprzeć nastolatki w świadomym korzystaniu z social mediów
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Dove alarmuje i rozpoczyna kampanię Detox FEEDu. Ma ona zwrócić uwagę na rosnącą skalę zjawiska, a jej celem jest podjęcie realnych działań wspierających nastolatki i ich rodziców, by potrafili powiedzieć „Stop!” i dać „unfollow” toksycznym treściom.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Dove, marka koncernu Unilever, zwraca uwagę na różnego rodzaju kontrowersyjne porady kosmetyczne, które można znaleźć na w social mediach. Takie treści mają szczególny wpływ na nastolatki szukające w sieci informacji o urodzie i dietach.