Fot. Materiały prasowe stowarzyszenia Otwarte Klatki
Celem spotu jest zachęcenie odbiorców do podpisania petycji o wycofanie klatek do największego producenta jaj w Polsce i Unii Europejskiej – Grupy Woźniak.
Zobacz również
Wyniki śledztwa przeprowadzonego przez Otwarte Klatki i Gazeta.pl na fermie wspomnianego producenta wzbudziły w ostatnich tygodniach ogromne oburzenie internautów, stały się także przedmiotem dyskusji politycznej. W ciągu pięciu tygodni od publikacji śledztwa, petycję do Grupy Woźniak podpisało już 35 tysięcy obywateli i obywatelek, a liczba ta stale rośnie.
Źródło: Youtube
Publikowane dotychczas w ramach kampanii materiały śledcze, zarejestrowane na terenie fermy, pokazały ogrom cierpienia kur niosek, a nagrania były trudne w odbiorze dla niektórych widzów. Tym razem Otwarte Klatki postawiły na lżejszą formę wezwania do działania, by dotrzeć do kolejnych grup odbiorców.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Poruszenie i oburzenie chcemy przekuć we wspólne działanie. Mamy problem z tym, jak traktowane są zwierzęta w hodowli klatkowej, podzielają go tysiące internautów i konsumentów. Tym spotem chcemy zachęcić, by niezależnie od tego, co na pozór dzieli nas na co dzień – wspólnie zawalczyć o zwierzęta i pokazać Grupie Woźniak, jak wielka odpowiedzialność na niej spoczywa. Wierzymy, że taka forma pozwoli nam dotrzeć do grona osób, które na co dzień unikają oglądania drastycznych materiałów z ferm przemysłowych – mówi Weronika Pochylska, menadżerka ds. Public Relations ze Stowarzyszenia Otwarte Klatki.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W Polsce około 39 milionów kur żyje w klatkach. Większość Polaków zgadza się, że warunki chowu kur powinny ulec poprawie. Według badania opinii społecznej Biostatu z czerwca br. aż 75% ankietowanych popiera zakaz hodowli klatkowej zwierząt.
Fot. Materiały prasowe stowarzyszenia Otwarte Klatki
Za koncepcję i produkcję spotu odpowiada agencja kreatywna Mova Film z Gdańska. Projekt wyreżyserował związany z agencją Mayo Kucharski.
W główne role wcielili się Renata Szkup i Łukasz Rosiak. W spocie wystąpiła też przyzwyczajona do kontaktu z ludźmi kura terapeutyczna Chickaletta, która na co dzień mieszka w ośrodku „Alpaka Team” w Jankowie Gdańskim.
Link do petycji skierowanej do Grupy Woźniak można podpisać na stronie: www.jakonetoznosza.pl.
PS Gwiazdy apelują do Lidla o poprawę losu kurczaków
12 znanych osób apeluje do Lidla o polepszenie warunków życia kurczaków hodowanych na mięso w najnowszym spocie Otwartych Klatek. Chodzi m.in. o zmniejszenie stłoczenia zwierząt na fermach i rezygnację z nienaturalnie szybko rosnących ras kurczaków, które zabija się w wieku zaledwie 6 tygodni.
PS2 Labcon i ADSHARES przenoszą kampanię stowarzyszenia Otwarte Klatki „Jednym głosem” do Decentralandu
Gracze mogą odwiedzić wirtualną fermę i awatary zwierząt hodowlanych, by złożyć podpis pod petycją kierowaną do Ministra Rolnictwa, prowadzoną przez Stowarzyszenie Otwarte Klatki i Compassion in World Farming Polska.