W pierwszej połowie sierpnia, po udanej fazie testów drogerie dm uruchomiły własny chat dmGPT (dm Generative Pre-trained Transformer). Obecnie jest on dostępny dla ponad 3000 pracowników centrali w Niemczech. Docelowo będą mogli z niego korzystać pracownicy wszystkich krajów należących do grupy dm, w tym także w Polsce.
Dzięki firmowej wersji modelu języka sztucznej inteligencji GPT-3.5 około 3300 dm pracowników w centrali firmy może korzystać z technologii sztucznej inteligencji w bezpiecznym środowisku. dmGPT oferuje podobny zakres funkcji jak oryginalny ChatGPT i wykorzystuje tę samą technologię w tle. Różnica polega na tym, że dmGPT działa wyłącznie na firmowej infrastrukturze chmurowej zarządzanej przez dm. Pozwala to zagwarantować takie same wysokie standardy bezpieczeństwa w obsłudze danych, jak w przypadku wszystkich innych aplikacji i programów w firmie.
Zobacz również
Jak twierdzą przedstawiciele dm, wdrożenie chatbota AI ma na celu ułatwienie życia pracownikom, wzmocnienie ich pozycji i zaangażowanie całej społeczności pracowniczej w mądre i bezpieczne korzystanie ze sztucznej inteligencji. Implementacja tego narzędzia niewątpliwie pozycjonuje dm jako pioniera w dziedzinie sztucznej inteligencji na rynku detalicznym.
dmGPT wystartował jako projekt pilotażowy w lipcu tego roku i został przetestowany przez 1 100 pracowników. W tym czasie wprowadzono około 35 000 zapytań – tzw. monitów. Również w Polsce pierwsze osoby testują już to rozwiązanie. Użytkownicy mogą zlecać dmGPT np. redagowanie tekstów, wsparcie przy kreacji postów w social mediach, programowaniu, poprawianiu błędów programu czy tworzeniu koncepcji. Obszary zastosowania chatbota AI są różnorodne i zawsze można je kreatywnie dostosować. dm zapowiada dalszy rozwój narzędzia oraz konsekwentną ich implementacje w poszczególnych krajach.
PS AI wygenerowała dzieła sztuki na podstawie emocji towarzyszących premierze Audi
Kanadyjski oddział Audi użył sztuczną inteligencję, by zwizualizować emocje towarzyszące premierze nowego Audi Q8 Sportback e-tron. Do ich zobrazowania wykorzystano czujniki biometryczne.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing