Drugie życie plecaków Glovo. Ubrania do Oddania i Fundacja Splot Słoneczny tworzą z nich maty dla schronisk

Drugie życie plecaków Glovo. Ubrania do Oddania i Fundacja Splot Słoneczny tworzą z nich maty dla schronisk
Co dzieje się z plecakami dostawczymi Glovo po zakończeniu ich podstawowej misji? Dostają drugą szansę i służą zwierzakom w schroniskach w całej Polsce. Dzięki międzysektorowej współpracy Glovo, Ubrania Do Oddania oraz Fundacji Splot Społeczny stworzono z nich do tej pory ponad 500 mat.
O autorze
1 min czytania 2024-03-13

Ich zaletą jest termoizolacja, początkowo używana do utrzymywania ciepła jedzenia, a teraz, w drugim życiu, chroni zwierzęta przed niską temperaturą. Oprócz karmy, to właśnie koce, materace i legowiska są najbardziej potrzebne w schroniskach – szczególnie w okresie zimowym. Podobny projekt Glovo zrealizowało wcześniej w Ukrainie.

– Większość z nas doskonale kojarzy różnokolorowe plecaki na ulicach miast, w których kurierzy dowożą jedzenie z ulubionych restauracji. Z czasem zużywają się, a jeśli nie da się ich naprawić, to często lądują na śmietniku. Naszym zadaniem jest, żeby żółte torby trafiły tam jak najpóźniej. Chcemy dać im drugie życie, nadając im nową, pożyteczną funkcję. Pomysł przekształcania plecaków w maty dla psów i kotów zaspokoił nie tylko potrzebę odpowiedzialnego zarządzania odpadami, ale też realne potrzeby bytowe schroniskowych zwierząt – podkreśla Małgorzata Żurowska, impact & sustainability lead w Glovo Polska.

Glovo dostarcza plecaki, a ich wprowadzeniem do ponownego użytku zajmuje się platforma Ubrania Do Oddania. Przerabia je społeczność Fundacji Splot Społeczny w odpowiedzi na rozpoznane zapotrzebowanie niedoposażonych schronisk. Zazwyczaj z jednego plecaka powstają dwie maty o wymiarach 45×80 cm, jednak coraz częściej powstają duże maty, z których może korzystać kilka zwierząt jednocześnie.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Przy skali nadprodukcji, która występuje obecnie w wielu sektorach gospodarki,
korzystanie z wyprodukowanych już zasobów wydaje się nie tylko rozsądne, ale wręcz
konieczne – mówi Monika Maceluch, manager ds. komunikacji w Ubrania do
Oddania
.

Zdjęcia: materiały prasowe

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się