Drukomat Masterclass: #dorzućDOpaczki, czyli jak serwować marketing „na wynos” i rozkręcić swój sklep internetowy

Drukomat Masterclass: #dorzućDOpaczki, czyli jak serwować marketing „na wynos” i rozkręcić swój sklep internetowy
O autorze
4 min czytania 2021-08-20

Nieważne czy dopiero zaczynasz, czy już masz za sobą miesiące pracy nad sklepem internetowym. Sam etap na jakim jesteś nie jest tu najważniejszy. Ważne jest to, że chcesz iść dalej, widzisz potencjał do rozwoju swojego sklepu internetowego. Marketing „na wynos” to efektywna strategia, która pomoże Ci osiągnąć cele, które widzisz przed sobą. 

Obejrzyj animację, którą przygotowałem razem z ekipą drukomat.pl, opowiadającą o projekcie #dorzućDOpaczki i rozkręć swój sklep internetowy. To łatwe kiedy wiesz jak!

Prowadząc sprzedaż za pomocą sieci internetowej dosłownie serwujesz swoim klientom produkty na wynos. Umożliwiasz im za pomocą swojego sklepu internetowego zrealizowanie zamówienia na wybrany produkt i obiecujesz im dostawę w z góry zdefiniowanym terminie. Dostarczasz im wybrany produkt wprost do ich domów. dokładnie tak jak restauracje, bary i różni operatorzy serwisów gastronomicznych, dostarczający zamówione dania. 

Patrząc na ten proces w taki sposób, zaobserwujesz, że otwierają się dla Ciebie całkiem nowe możliwości. Możesz przenieść elementy, które sprawdzają się w tradycyjnie rozumianym procesie sprzedaży do modelu online i wykorzystać emocje, jakie towarzyszą momentowi odbierania przesyłki (a te często sięgają zenitu!).

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Jak to zrobić? Serwuj marketing na wynos! 

Jest bezpieczny i efektywny w dostawie. A dzięki papierowym materiałom drukowanym – bardzo skuteczny. Nieraz pewnie zdarzyło Ci się usłyszeć, że papier to już do niczego się nie nadaje i liczy się tylko digital. Prawda to o tyle wątpliwa, że działania w online są ważne i mają wiele dobrych stron, ale nawet w dobie internetu wciąż liczą się emocje i to one wygrywają, ponieważ papier generuje ich więcej niż świat cyfrowy.

Skuteczna reklama drukowana potrafi napędzać cyfrowe zakupy. Nauka wyraźnie pokazuje, że papier mocniej na nas oddziałuje niż przekaż cyfrowy. Wywiera większy wpływ, a komunikaty na nim przedstawiane są łatwiej zapamiętywane. Technologia cyfrowa niewątpliwie ma swoje zalety, w tym natychmiastowy dostęp, lokalizację, potężną personalizację oraz targetowanie, audio i wideo oraz wiele innych. Z połączenia tych dwóch światów potrafi powstać naprawdę wybuchowa mieszanka!

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Ważne jest to, że papier dla naszego mózgu ma w sobie więcej prawdy. Poprzez swoją fizyczność, gramaturę, fakturę i zapach znacznie mocniej angażuje naszą sieć połączeń nerwowych, powiązanych z pamięcią przestrzenną. Mózg za każdym razem uruchamia inny obszar, w zależności od rodzaju bodźca, który mu dostarczamy – raz przez wersję papierową, raz cyfrową, tej samej reklamy.   

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Bang! Papier pobił digital

I to nie są puste przechwałki. Jest taka dość znana agencja brandingowa Millward Brown, która zdecydowała się przeprowadzić eksperyment z wykorzystaniem rezonansu magnetycznego. Wyniki badania miały odpowiedzieć na pytanie Jak komunikat przedstawiony na papierze oddziałuje na odbiorców?

W swoich działaniach udowodnili, że papier i materiały na nim drukowane są efektywniejsze w przekazie niż reklamy cyfrowe. Papier po prostu generuje więcej emocji niż cyfrowy obrazek. Ze względu na swój namacalny, realny kontakt z odbiorcą, pozostawia trwalszy ślad w naszym mózgu. 

Do Millward Brown dołączyła poczta kanadyjska, która w ramach swoich badań sprawdzała skuteczność reklam przedstawianych za pomocą papierowych materiałów drukowanych. Testy przeprowadzono w wykorzystaniem tradycyjnej ankiety, eyetrackingu oraz rezonansu magnetycznego wśród 270 uczestników. 

Wnioski przełożyły się na jednoznaczny werdykt. Papier wygrał w ringu z pikselem. Reklamy i komunikaty przedstawiane na papierowych materiałach drukowanych były bardziej zrozumiałe i łatwiej zapamiętywane przez uczestników badania. Najwięcej szczegółów z przedstawianych komunikatów w formie papierowej zapamiętało aż 75% badanych. Dla porównania, te same szczegóły przedstawione w formie cyfrowej pamiętało już tylko 44% badanych. Ten wynik mówi sam za siebie! Jest jeszcze jedna przewaga papieru nad digitalem – reklama w formie papierowej skuteczniej wpływa na procesy zakupowe – w przywołanym badaniu zachęciła do zakupu aż 51% osób spośród tych, którym ją przedstawiono.  

Warto też zwrócić uwagę na to, że nasz mózg zupełnie inaczej przetwarza słowa napisane na papierze, niż te same słowa podane w wersji elektronicznej. Jeszcze inne badania pokazują, że znacznie lepsze wyniki zrozumienia tekstu odnotowały osoby, które czytały tekst przedstawiony w formie papierowej, niż te, którym ten sam tekst przedstawiono w formie cyfrowej. 

Co to oznacza dla Ciebie? 

Papier jest skuteczniejszy w przekazywaniu szczegółowych informacji – zwiększa szanse na ich łatwiejsze zrozumienie i zapamiętanie. Jeśli swoim odbiorcom przedstawisz ten sam komunikat za pomocą papieru, zostanie w ich pamięci znacznie dłużej, niż ta sama treść, podana w formie cyfrowej.   

Sprzątając ring – short info

  • Reklamy cyfrowe są szybciej przetwarzane

  • Reklamy papierowe angażują grupę odbiorcza na dłużej

  • Badane osoby nie zgłaszały preferencji dla żadnego z medium

  • Badanym przedstawiano tą samą ilość informacji za pośrednictwem obydwu mediów

  • Po 7 dniach od badania, osoby uczestniczące wykazywały większą reakcję emocjonalną i potrafiły zapamiętać więcej z reklam prezentowanych w mediach fizycznych

  • Reklamy fizyczne spowodowały większą aktywność w obszarach mózgu związanych z wartością i pożądaniem 

Kolejna sprawa to robota już dla Ciebie. Musisz określić jakie cele chcesz zrealizować. Co po wdrożeniu działań określi, czy udało się osiągnąć sukces. Wypisz sobie konkretne cele i ustal do nich wskaźniki. Całość musi być precyzyjna i mierzalna. Tak, aby nie było wątpliwości, czy Ci się to udało. 

W naszym ebooku #dorzućDOpaczki pokazujemy krok po kroku jak wykorzystać materiały drukowane do optymalizacji działań marketingowych w sklepach internetowych. Każdy, kto poważnie myśli o sprzedaży w sieci, znajdzie w nim na pewno coś dla siebie.

Dzięki materiałom drukowanym masz supermoc w zasięgu ręki. Sięgnij po nią!

Pobierz e-book #dorzućDOpaczki

Potrzebujesz wsparcia? Umów się na spotkanie z jednym z naszych konsultantów! Zobacz, co słychać na naszym blogu oraz w mediach społecznościowych i sprawdź jak pracowaliśmy z dotychczasowymi markami w ramach akcji #dorzućDOpaczki.

Blog Facebook Instagram

Drukomat to jeden z najnowocześniejszych portali do zlecania druku online. Pomagamy sklepom internetowym w rozwoju. Łączy nas ten sam cel – efektywna sprzedaż w sieci!

 

Artykuł powstał we współpracy z Drukomat.