…Marcin Gaworski, chief executive officer & partner oraz Mikołaj Sadowski, chief creative officer & partner.
Zmiana jest związana z dalszymi planami rozwoju 180 i dążeniem do jeszcze większej specjalizacji – m.in. w obszarze nowych technologii: – Mamy za sobą udany, pod względem realizacji ciekawych projektów, rok – uzasadnia Marcin Gaworski, który dotychczas odpowiadał za operacyjne zarządzanie agencją. – Przygotowaliśmy nieszablonowe kampanie dla Nike, Huawei, innogy, Ben & Jerry’s, Allegro, Urzędu Miasta Warszawa czy Player+. W konkursie KTR zostaliśmy drugą najlepszą agencją kreatywną w Polsce. Wygraliśmy obsługę Husqvarny i zostaliśmy agencją wspierającą dla nc+, rozwijamy współpracę z dotychczasowymi markami – m.in. Google, Dakea, OBI. Obserwujemy także wzrost roli eventów w komunikacji marketingowej – inwestują w nie PSA, Bizuu, Paprocki & Brzozowski, z którymi pracujemy. Zaufanie klientów motywuje nas do kontynuacji przyjętej strategii. Założyliśmy, że oryginalny koncept kreatywny, połączony z nowatorskimi rozwiązaniami technologicznymi, przy wykorzystaniu social media i doświadczeń na żywo – eventów, jest najefektywniejszym sposobem promocji marek. A reklamodawcy, z którymi pracujemy potwierdzili, że to dobry kierunek i oczekują więcej – mówi Gaworski i dodaje, że wzmocniony zarząd oraz nowy podział kompetencji to odpowiedź na zapotrzebowanie rynku.
Zobacz również
Do zadań Kozanowskiej, oprócz bieżącej obsługi klientów i pozyskiwania nowych, należy rozpoznanie potrzeb i budowanie relacji oraz jak najlepsze dopasowanie know how specjalistów agencji do potrzeb reklamodawców. Nowa dyrektor zarządzająca w 180 pracuje od ponad trzech lat, dotychczas na czele 12-osobowego zespołu obsługującego markę Nike. W reklamie blisko 20 lat – wcześniej m.in. w J. Walter Thompson, Leo Burnett, Saatchi&Saatchi, Teledenmark A/S. Pracowała między innymi dla TVN, NC+, Mondelez, Unilever, Bayer, Carlsberg, J&J, Nestle, Plus i Huawei (w wielu przypadkach koordynując kampanie w regionie CEE).
Karolakowi, oprócz kierowania zespołem strategii, powierzono także nadzór nad działami social i performance – ich wspólne rozwiązania mają stanowić ważną część oferty agencji w zakresie strategii i pozycjonowania marek, strategii komunikacji, kampanii performance oraz doradztwa w kwestii wykorzystywania nowych technologii w komunikacji. Szef strategii pracuje w 180 od lipca ub.r., ale ma 17-letnie doświadczenie pracy w reklamie. Wcześniej kierował strategią w agencji K2, a najdłużej był związany ze Starcom MediaVest Group, gdzie zakładał dział interaktywny, a następnie zajmował się innowacyjnymi strategiami reklamowymi dla klientów grupy.
Natomiast Gaworski skupi się na rozwoju biznesu w oparciu o wszystkie kompetencje 180, w celu tworzenia unikalnej oferty. Kluczowe będą usługi, które poszerzą pomysł kreatywny – przede wszystkim o nowe technologie i wydarzenia dla marek – specjalizują się w nich agencyjne struktury TECH, LAB oraz Event. Będzie także rozbudowywał ofertę o nowe usługi – np. PR oraz zajmie się rozwojem biznesu zagranicznego.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Z kolei Sadowski będzie odpowiedzialny za przebudowę oraz większą integrację kreacji i designu, a także kreatywne wsparcie LABu, co w efekcie ma przynieść klientom większą różnorodność pomysłów. Nadal będzie też kierował działaniami PR agencji i samodzielnie prowadził wybrane projekty dla kluczowych klientów.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Gaworski i Sadowski (wcześniej pracowali razem w McCann WorldGroup), uruchomili wraz z Grzegorzem Berezowskim agencję 180heartbeats w 2007 roku. Pięć lat później dołączyła ona do Jung von Matt, jednej z najbardziej nagradzanych na świecie grup reklamowych. W ciągu ponad 10 lat działalności, wraz ze swoim zespołem agencja zdobyła ponad 200 nagród i wyróżnień – w tym Cannes Lions, Clio Awards, New York Festivals, Epica, Eurobest, Golden Drum, KTR i Effie. Obecnie zespół 180 liczy 60 osób.