Wynika z nich, że prawie o 30% wzrosła w kwietniu br. sprzedaż detaliczna przez internet (w porównaniu z danymi z marca 2020).
Historia dzieje się na naszych oczach – cały świat znalazł się w nadzwyczajnej sytuacji, o której przyszłe pokolenia będą uczyć się z podręczników. Wybuch COVID-19 spowodował niekwestionowane spowolnienie gospodarcze w ujęciu globalnym. W Polsce, przy generalnym spadku obrotów w handlu, sektor e-commerce dzisiaj nabiera ogromnego znaczenia.
Zobacz również
Według danych Głównego Urzędu Statystycznego, w zaledwie 4 miesiące 2020 roku udział e-commerce w sprzedaży wzrósł niemal dwukrotnie w stosunku do 2019 roku.
Zobacz grafikę w pełnym rozmiarze
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Dariusz Zaremba
prezes zarządu Sales Intelligence
Jest to wielka szansa dla firm świadczących usługi dla sektora e-commerce. Biznesy przechodzą cyfrową transformację i szukają rozwiązań wspierających sprzedaż, które znacząco wpłyną na złagodzenie spadku obrotów.
Wielu klientów końcowych dokonało zakupu w online po raz pierwszy. Powiększyło się zatem ich grono. Mam na myśli tutaj szczególnie udział osób, które do tej pory nie interesowały się robieniem zakupów w sieci, ze względu na brak wiedzy jak to robić oraz niski poziom zaufania do zawierania tego rodzaju transakcji. Kluczowe będzie tutaj zapewnienie pozytywnego customer experience, które przekona nowych użytkowników do kolejnych zakupów w sieci. Przypuszczamy, że w najbliższych miesiącach udział e-commerce w obrotach retail będzie nadal wzrastał, zarówno w Polsce i na świecie, i nie będzie krótkoterminowy. Sprzedawcy będą brali pod uwagę fakt, że kryzys, który obecnie przeżywamy może się powtórzyć (wiele słyszy się o drugim etapie epidemii jesienią), dlatego już teraz przygotowują się na tę okoliczność, przeprowadzając digitalizację swoich biznesów. Sektor e-handlu rozwijał się w szybkim tempie już przed pandemią. Jak wynika z analizy danych przedstawionych na wykresie, obecna sytuacja to tempo widocznie zwiększa. Historia pokazała, że właśnie w dobie kryzysu należy szukać możliwości ekspansji i rozwoju. W trakcie wybuchu epidemii SARS w Chinach, na przełomie 2002 i 2003 roku „wyrosły” platformy Alibaba i JD.com – jedne z najważniejszych e-commercowych gigantów. Ówczesny kryzys okazał się być swego rodzaju punktem zwrotnym dla całego sektora handlu internetowego na świecie. Czy załamanie, którego dzisiaj doświadczamy będzie również szansą dla biznesów? Prawdopodobnie tak, ale jedynie dla tych, które dopasują swoją strategię do dynamicznie zmieniających się rynku i nawyków konsumenckich. Jako Sales Intelligence wspieramy rynek e-commerce i proponujemy rozwiązania marketingu internetowego, które są korzystne zarówno dla e-biznesu, jak i e-klienta. Od początku roku obserwujemy wzmocnienie zainteresowania naszymi usługami wśród firm działających online.