Poza rozbudowanym wdrożeniem uczestników projektu, w polskim oddziale DXC prowadzone są także wewnętrzne szkolenia dla pracowników w zakresie neuroróżnorodności, percepcji, stylów komunikacji osób w spektrum autyzmu i efektywnych sposób współpracy. Szczególną uwagę poświęca się także metodom budowania własnej wartości przez osoby neuroróżnorodne czy wyzwaniom wynikającym z przebodźcowania. Do tej pory w warsztatach pomagających stworzyć środowisko pracy przyjazne osobom neuroróżnorodnym udział wzięło ponad 600 osób.
Jak podkreśla Agata Siebiesiewicz, HR Business Partner w polskim oddziale DXC Technology, wdrożenie tak ambitnego projektu, jak DXC Dandelion wymaga odpowiedniego przygotowania również po stronie pracowników.
Zobacz również
– Zależało nam na tym, by nie tylko umożliwić osobom z diagnozą autyzmu, ADHD czy dysleksji zdobycie doświadczenia w obszarze IT, ale także stworzyć dla nich przyjazne miejsce pracy. Dlatego postawiliśmy na edukację. Chcemy szerzyć wiedzę na temat neuroróżnorodności wśród naszych pracowników, pomagając im zrozumieć potrzeby osób będących w spektrum autyzmu, a także wartość dodaną płynącą z pracy zespołów, których członkami są uczestnicy projektu. Warsztaty z ekspertami spotykają się z ogromnym zainteresowaniem, dlatego już teraz planujemy kolejne edycje – dodaje Siebiesiewicz.
Szkolenia zorganizowano przy współpracy z firmą Untapped Services, która specjalizuje się w tworzeniu długoterminowych, bezpiecznych miejsc pracy w IT dla osób dorosłych z autyzmem.
Izabela Hnidziuk-Machnica i Joanna Wodzińska, które w programie DXC Dandelion pełnią funkcje Autism Spectrum Consultants, zwracają uwagę, że jego celem jest nie tylko wsparcie osób neuroróżnorodnych w rozwoju personalnym i uzyskaniu kompetencji zawodowych, ale również stworzenie zrównoważonego ekosystemu w miejscu pracy.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– Potrzeby osób neurorożnorodnych nie różnią się od potrzeb osób neurotypowych, ponieważ wszyscy mamy je takie same. Różnica polega jednak na ich rozumieniu, zaspokajaniu, ale także intensywności – dobrym przykładem są potrzeby sensoryczne, które wymagają dużej uważności zarówno ze strony osób w spektrum, ale także ich współpracowników. Powinniśmy zwrócić szczególną uwagę na nasz szacunek i zrozumienie, że ktoś może w inny sposób niż my potrzebować poradzić sobie z napływającymi z otoczenia bodźcami, czy – w pewnych sytuacjach – wręcz od nich uciec. Dajmy im na to przestrzeń – podkreśla Izabela Hnidziuk-Machnica.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– W trakcie szkoleń dla kadry zarządzającej uwrażliwiamy uczestników także na konieczność uwzględniania indywidualnych profili poznawczych i emocjonalnych neuroróżnorodnych pracowników. Rozmawiamy o samostanowieniu i samorzecznictwie osób w spektrum autyzmu oraz podwójnej empatii. Pokazujemy w jaki sposób można dostosować sposób komunikacji, w szczególności w zakresie przydzielania zadań i udzielania informacji zwrotnej, tak, by unikać nieporozumień i wspierać rozwój pracownika – dodaje Joanna Wodzińska.
Więcej informacji na temat Programu Dandelion, w tym film z uczestnikami poprzednich edycji projektu tutaj.
PS Trendbook 2023: Marketing inkluzywny, czyli jak marki wyróżniają „niewidzialne” społeczności
Marketerzy dostrzegli fakt, że w social mediach pojawił się odwrót od wyidealizowanych obrazków i nastąpił zwrot w stronę „prawdziwego” życia. Z tego powodu coraz więcej działań marketingowych skupia się dziś na pomijanych dotąd mniejszościach. Co nam dają takie treści? O tym w artykule.