– Nowy serwis kładzie akcent na główne wartości marki: nowoczesność, rozwój i partnerstwo – podkreśla Jowita Twardowska, dyrektor ds. Komunikacji i CSR Grupy LOTOS. – Stanowi on element nowej strategii komunikacyjnej, której celem jest budowa wizerunku LOTOSU jako marki odpowiedzialnej społecznie, oferującej wysokiej jakości produkty oraz działającej w skali międzynarodowej. A przy tym nową odsłonę serwisu charakteryzuje intuicyjna nawigacja, która pozwalająca w łatwy sposób zapoznać się z filarami działalności Grupy LOTOS.
Zobacz również
Witryna ma charakter wizerunkowo-produktowy. Zgromadzone w niej treści są pogrupowane wedle kluczowych z korporacyjnego punktu widzenia aspektów działalności, takich jak informacje o spółkach grupy, CSR, relacje inwestorskie, kariera – profilując tym samym odwiedzających i prezentując im pożądane informacje. LOTOS.pl – prezentuje treści konsumenckie oraz treści istotne dla biznesu. Odpowiedzialny LOTOS – zapoznaje użytkownika z działalnością CSR Grupy LOTOS. Kariera – prezentuje aktualne oferty pracy i wprowadza potencjalnego kandydata w świat wartości spółki jako pracodawcy. Relacje inwestorskie – pokazują treści interesujące z punktu widzenia akcjonariuszy i analityków rynkowych.
– Strona powstała w rekordowym czasie – mówi Marcin Zachowicz, dyrektor Biura Komunikacji. – Udało nam się zrealizować projekt w ciągu 77 dni roboczych. Przygotowaliśmy też funkcjonalności, które wykraczały poza jego początkowe ramy, np. interaktywne przedstawienie Ładu Korporacyjnego. Niebawem dodamy tzw. timeline. Jest to funkcjonalność pozwalająca sprawdzić korelację kursu akcji z kluczowymi wydarzeniami w życiu spółki.
– Nowy serwis Grupy Lotos to wyzwanie z punktu widzenia właściwego przygotowania jego architektury, zwłaszcza że analiza istniejącej strony wykazała, iż użytkownicy stosunkowo długo szukają konkretnej treści – mówi Marcin Niewiadomski, creative director w agencji Jamel Interactive, która była odpowiedzialna za projekt i wykonanie nowego serwisu. – Grupa LOTOS jest szóstą co do wielkości firmą Europy Środkowej, w związku z czym zainteresowanie stroną internetową ze strony inwestorów, przedstawicieli mediów i konsumentów detalicznych jest ogromne. Dlatego jednym z naszych priorytetów było uzyskanie wysokiej wydajności strony.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Z tego powodu Jamel Interactive zdecydował się zastosować „szyty na miarę” autorski CMS (system zarządzania treścią), rozszerzony o wiele wyspecjalizowanych modułów funkcjonalnych, utrzymywany na zarządzanym hostingu klasy enterprise. Kluczowe było spełnienie potrzeb wszystkich podmiotów grupy kapitałowej odpowiedzialnych za współrealizację projektu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Składające się z kafli ekrany na czterech subserwisach są zarządzane przez redaktorów w trybie edit-in-place. Zapewnia on bardzo sprawną i intuicyjną administrację głównej części serwisu, co jest równie ważne jak przyjazność witryny dla użytkownika końcowego. Wiele elementów zostało wykonanych z wykorzystaniem technologii HTML5 oraz CSS3, dzięki czemu prezentacja jest bardziej dynamiczna i w pełni dostępna na urządzeniach mobilnych.
Kreację i wdrożenie serwisu przygotowała gdańska agencja Jamel Interactive. Prace wspierały również agencje Martis CONSULTING i Sigma International Poland.