Kampania „STOP kobietobójstwu” powstała w 2020 roku w związku z Międzynarodowym Dniem Eliminacji Przemocy Wobec Kobiet. Dane Centrum Praw Kobiet wskazują, że w skutek przemocy domowej w Polsce ginie przynajmniej 400-500 kobiet rocznie, a temat ten nadal nie jest wystarczająco zbadany. Kampania zachęcała do podpisania petycji „STOP kobietobójstwu” oraz wsparcia projektu „Obserwatorium ds. kobietobójstwa”, prowadzonego przez Centrum Praw Kobiet. Szczegółowy opis kampanii można przeczytać na stronie portfolio agencji: dziadekdoorzechow.com/portfolio/kobietobojstwo.
Dziadek do orzechów współpracuje z Centrum Praw Kobiet pro bono i poza „STOP kobietobójstwu” wspólnie zrealizowali także kilka innych kampanii, m.in. „Doładuj prawa kobiet o 1%”, która również została wyróżniona licznymi nagrodami. Poza współpracą z fundacją, agencja ma też na koncie takich klientów jak L’oreal, Netflix, Lubella, ING Bank Śląski, czy H&M.
Zobacz również
Wśród finalistów konkursu znalazły się 43 projekty, które trafiły na shortlistę w konkursie generalnym i 37 w konkursie Best of Europe. Prace w Effie Europe Awards oceniało ponad 100-osobowe jury.
Effie to jeden z najbardziej poważanych konkursów w branży. A nagroda zdobyta na szczeblu europejskim, jest dla nas czymś więcej niż tylko sukcesem. Osobiście traktuję to jako potwierdzenie słuszności naszego procesu planowania i tworzenia kampanii reklamowych. Przy okazji chciałbym serdecznie podziękować wszystkim zaangażowanym w projekt. Jesteśmy zaszczyceni mogąc położyć kolejne Effie na naszym regale z nagrodami. Ta statuetka stanie na samym przodzie! 🙂 – mówi Albert Stęclik, planning director & founding partner w agencji Dziadek do orzechów.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]