Dziadek orzech mówi: Jak (podobno naprawdę) działa reklama?

Dziadek orzech mówi: Jak (podobno naprawdę) działa reklama?
Ktoś kiedyś powiedział, że świat jest płaskim krążkiem na wielkim oceanie. Przez dość długi czas myślano, że inne planety krążą wokół ziemi. Lekarze twierdzili, że upuszczanie krwi, a nie jej transfuzja, może leczyć. Reklamy jeszcze stosunkowo niedawno przekonywały, że palenie jest zdrowe.
O autorze
1 min czytania 2016-06-21

W 1995 roku 12 wydawnictw w Anglii odmówiło wydania Harrego Pottera.
Podobno bycie terrorystą zależne jest od wyznawanej religii.
Niektórzy twierdzą, że jedyną formą przyśpieszania jeżdżąc na rowerze jest pedałowanie.
Mamed Khalidov przegrał walkę z Azizem Karaoglu? Nie.

Wszystkie powyższe przykłady pokazują, że fajnie jest odkrywać pomyłki, zmieniać zdanie i nie przywiązywać się do nieudowodnionych teorii. Bo bo to chyba już tak jest, że samo tworzenie teorii, bez ich udowadniania, jeszcze niewiele wnosi.

W reklamie, jak zwykł mawiać mój kolega, którego często tutaj cytuję: “mamy niebywałą łatwość wykonywania skomplikowanych ewolucji w basenach wypełnionych niekompetencją”. Tymczasem w ostatnich dwóch dziesięcioleciach znalazło się kilku kozaków, którzy uznali (jak to prawdziwi naukowcy), że miarą prawdy jest skuteczność. Idąc za ciosem postanowili, że zbadają, o co w tym wszystkim chodzi, jak działa reklama, czy jak powinniśmy budować marki.

I mimo że reklama nigdy nie była, nie jest i nie będzie nauką ścisłą, moim zdaniem warto spojrzeć na to, co mają do powiedzenia Ci, którzy powyższym tematom poświęcili spory kawałek swojego życia.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Na wnioskach z ich badań bazuje poniższa prezentacja. Nie przedłużając – do lektury zapraszam szczególnie tych, którzy nie boją się zmieniać zdania i uznają to za dowód rozwoju.

Jak (podobno naprawdę) działa reklama? from Albert Stęclik


Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS
Aaron Gwin w 2015 roku wygrał Puchar Świata w kolarstwie zjazdowym, zrywając łańcuch w pierwszych sekundach przejazdu.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się