Dzień nauczyciela w Internecie

27 czerwca br. zapadła decyzja o likwidacji gimnazjów. Od tamtej pory nie ustaje dyskusja o nich. Dyskutują nauczyciele obawiający się utraty pracy, przedstawiciele Związku Nauczycielstwa Polskiego, zdezorientowani rodzice i politycy oceniający nowy pomysł partii rządzącej.
O autorze
1 min czytania 2016-10-17

Zmiany w szkolnictwie niosą ze sobą duże przemiany w działu instytucji  – ośmioletniej szkoły powszechnej składającej się z dwóch poziomów (podstawowego i gimnazjalnego) oraz następującego po niej czteroletniego liceum ogólnokształcącego, pięcioletniego technikum oraz dwustopniowej szkoły branżowej, która ma zastąpić szkoły zawodowe.

O tym, jak duże emocje wywołuje najnowsza reforma edukacji, świadczy również poniedziałkowy ogólnopolski protest nauczycieli – w aż siedemnastu miastach w Polsce nauczyciele wyszli na ulice, by żądać wycofania się z projektowanych zmian w oświacie.

Przy okazji obchodzonego 14 października Dnia Edukacji Narodowej przyjrzeliśmy się, jak często frazy związane z zawirowaniami w polskim szkolnictwie były wpisywane w ostatnich miesiącach w wyszukiwarce Google. Czy po dwóch miesiącach od decyzji o reformie emocje opadły? 

W czerwcu najczęściej wpisywanymi w pole wyszukiwarki frazami były Ministerstwo Edukacji Narodowej (z liczbą wyszukiwań 135 000), Karta Nauczyciela (40 500), Związek Nauczycielstwa Polskiego (znp: 27 100 zapytań), likwidacja gimnazjów (33 100) oraz co z gimnazjami (8 100), będące wynikiem obaw pedagogów. Czy zainteresowanie internautów zmalało? Zapraszamy do zapoznania się z infografiką. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Znajdują się na niej również informacje dotyczące zapytań związanych bezpośrednio z Dniem Nauczyciela, który – pod wpływem zawirowań w szkolnictwem – zszedł jakby drugi plan.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się