„Dzień Taty/Śrubki”: kampania IKEA w humorystyczny sposób opowiada o skręcaniu mebli przez ojców

„Dzień Taty/Śrubki”: kampania IKEA w humorystyczny sposób opowiada o skręcaniu mebli przez ojców
Z okazji Dnia Ojca IKEA opublikowała reklamę, w której tłumaczy tatom proces składania mebli. Żeby nie było nudno, odwołuje się do sytuacji z życia codziennego. I robi to celnie.
O autorze
1 min czytania 2024-06-19

Krok pierwszy

Wyrzuć instrukcję.

Krok drugi

Połącz części mebli w taki sposób, jaki wydaje ci się odpowiedni. Jeśli przy okazji zostanie ci jakaś niewykorzystana śrubka, gwóźdź, lub inny element, to znak, że po prostu nie był on niezbędny. Dołączyliśmy go na wszelki wypadek.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Krok trzeci

Usiądź wygodnie na krześle, które właśnie złożyłeś i przyjmij pochwały od całej rodziny. Cóż, na wszelki wypadek może zanadto się nie rozsiadaj, bo ta zapomniana śrubka w rzeczywistości może się okazać… niezbędna dla stabilności mebla.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Tak brzmi instrukcja, według której ojcowie powinni, zdaniem IKEA, składać zakupione w sklepie meble. W ten humorystyczny sposób sieć chce zwrócić uwagę na to, jak w wielu przypadkach wygląda urządzanie mieszkania. Niby wszystkie wskazówki można znaleźć w instrukcji, ale przecież… tata wie (naj)lepiej.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Kampanii pt. „Dzień Taty/Śrubki” towarzyszą zdjęcia dobrze znanych wszystkim klientom IKEA elementów montażowych, takich jak klucze do skręcania i nakładki maskujące. Kto z nas nie ma ich w domu w nadmiarze? A tata wie, co z nimi zrobić. 😉

Za kampanię odpowiada agencja The Newtons Laboratory.

Zdjęcia: IKEA

PS Kartki na Dzień Ojca pozbawione stereotypów

Agencja kreatywna The Or oraz organizacja charytatywna CALM zaangażowały artystów do akcji, której celem jest przedefiniowanie stereotypowego przekazu, który często znajduje się na kartkach z życzeniami z okazji Dnia Ojca.

PS2 „This is not a home”: kampania IKEA i fundacji Save the Children dotycząca kryzysu bezdomności

IKEA Australia i organizacja Save the Children zorganizowały kampanię pt. „This is not a home”. Pokazują w niej warunki życia osób dotkniętych kryzysem bezdomności m.in. ze względu na przemoc domową.