Kartki na Dzień Ojca pozbawione stereotypów

Kartki na Dzień Ojca pozbawione stereotypów
Agencja kreatywna The Or oraz organizacja charytatywna CALM zaangażowały artystów do akcji, której celem jest przedefiniowanie stereotypowego przekazu, który często znajduje się na kartkach z życzeniami z okazji Dnia Ojca.
O autorze
1 min czytania 2024-05-22

W niedzielę 16 czerwca w Wielkiej Brytanii obchodzony jest Dzień Ojca. Agencja kreatywna The Or we współpracy z organizacją charytatywną Campaign Against Living Miserably (CALM), doszły do wniosku, że czas zmienić tradycyjny wygląd kartek, które otrzymują ojcowie.

W celu wprowadzenia zmian, pozyskano artystów, którzy przeprojektowali powszechne wzory kartek z życzeniami. Celem takiego działania jest przedefiniowanie stereotypowego przekazu. W zamian za to, artyści tworzą nowe grafiki, które zawierają pozytywną narrację w kolorowej formie.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Nowe projekty zostaną wystawione na aukcję internetową. Chętni będą mogli licytować ulubione kartki, a cały dochód zostanie przekazany na rzecz organizacji CALM. Aukcja potrwa do 5 czerwca. Licytacja rozpoczyna się od 25 funtów.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Jestem tatą dwójki fantastycznych dzieci i każdego dnia mówię im, że je kocham, a one natychmiast odpowiadają to samo. Przeszliśmy tak długą drogę w przełamywaniu stereotypów dotyczących męskości oraz tego, co to znaczy być mężczyzną i ojcem, ale wciąż pozostaje wiele do zrobienia, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że 75% wszystkich samobójstw to mężczyźni. To wspaniałe partnerstwo doskonale odzwierciedla tę potrzebę, pokazując, że ojcowie zasługują na miłość, wsparcie i troskę w Dniu Ojca w takim samym stopniu, jak matki w Dzień Matki i miejmy nadzieję, że pomoże nam to zebrać niezbędne fundusze na kontynuację pracy ratującej życie, która robiliśmy – mówi Simon Gunning, dyrektor generalny Campaign Against Living Miserably.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

– Projekty kartek na Dzień Matki są zawsze przemyślane i płynące z serca. „Wszystkiego najlepszego z okazji Dnia Ojca, stara cioto” albo zdjęcie kufla piwa nie mają tego samego poziomu ciepła. Redesign Dnia Ojca ma na celu rzucić światło na sposób, w jaki komunikujemy się z postaciami naszych ojców, zmieniając narrację w sposób pozytywny i otwarty. Jesteśmy podekscytowani współpracą z CALM przy tym projekcie, a także szeregiem wyjątkowych talentów artystycznych – dodaje Charlene Chandrasekaran, dyrektor kreatywna w The Or.

PS Najlepsze kampanie o tacierzyństwie okiem ojców-marketingowców

Jakie reklamy poruszające temat tacierzyństwa warto zobaczyć? Które z nich dotykają ważnych problemów i dlaczego warto się nad nimi pochylić? Z okazji Dnia Ojca przedstawiciele branży marketingowej opowiedzieli nam o swoich ulubionych kampaniach skoncentrowanych wokół postaci TATY.