Dzień Ziemi na platformach Facebooka

O autorze
2 min czytania 2021-04-15

W ramach nadchodzącego Dnia Ziemi (22 kwietnia) Facebook, we współpracy z Yale Program on Climate Change Communication, przeprowadził badanie na temat tego, jak ludzie postrzegają zmiany klimatu. Badanie objęło ponad 30 krajów i regionów na całym świecie. Ponad 75 proc. respondentów uważa, że zmiany klimatu są rzeczywistością, a 7 na 10 osób popiera paryskie porozumienie klimatyczne. Jednak większość ludzi stwierdza, że wciąż potrzebuje więcej informacji na temat zachodzących zmian.

Dlatego przy okazji Dnia Ziemi, za pośrednictwem wszystkich swoich aplikacji, Facebook zachęca do zapoznania się z informacjami na temat zmian klimatu i wspiera ludzi w podejmowaniu działań.

  • Od 17 do 25 kwietnia organizacje non-profit będą mogły zakładać Sklepy na platformach Facebooka, za pośrednictwem których osoby kupujące produkty ekologiczne mogą wspomóc ich działalność.
  • Użytkownicy mogą zbierać fundusze dla ulubionych organizacji ekologicznych, a datki zostaną w 100% przekazane na ich działalność. Do tej pory ponad 3,5 mln ludzi przekazało ponad 130 mln dolarów za pośrednictwem zbiórek pieniędzy na Facebooku i Instagramie na walkę ze zmianami klimatu i wsparcie ochrony środowiska.
  • Na platformie Oculus będzie można poznać miejsca takie jak Machu Picchu, Antarktyda, Borneo i inne dzięki najnowszym, immersyjnym filmom dokumentalnym.
  • Firma przygotowała nowe naklejki o tematyce Dnia Ziemi na WhatsApp jak również tła panoramiczne, efekty AR, motywy i naklejki na Messengerze.
  • Możliwe będzie wyrażenie wsparcia dla inicjatyw ekologicznych za pomocą hashtagu #RestoreOurEarthChallenge, a także korzystając z emotikon o tematyce ekologicznej.

Już ponad 600 tys. osób w Polsce należy do przynajmniej jednej z 9 tys. grup na Facebooku poświęconych poznawaniu i ochronie Ziemi i środowiska. Wśród nich – Zero waste dla początkujących, której celem jest wymiana informacji i doświadczeń na temat zero waste oraz wzajemne inspirowanie się do minimalizowania ilości produkowanych odpadów. Innym przykładem jest grupa Uwaga, śmieciarka jedzie, której celem jest ratowanie rzeczy, które, choć dla jednych niepotrzebne, mogą mieć wartość dla innych. Przykładem inicjatywy edukacyjnej jest również Instagramowy The Portal, innowacyjny serial dla nastolatków na Instagramie, który opowiada o kryzysie klimatycznym i sposobach walki z nim, stworzony przez The Kissinger Twins.

Facebook osiągnął zerową emisję netto dla swojej globalnej działalności i jest teraz w 100% wspierana przez energię odnawialną. W ciągu zaledwie trzech lat, firma zredukowała emisję gazów cieplarnianych o 94%, przekraczając swój cel redukcji o 75%, i jest jednym z największych korporacyjnych nabywców energii odnawialnej na świecie. Jak ogłoszono w ubiegłym roku, Facebook zamierza również osiągnąć zerowy poziom emisji netto w całym łańcuchu wartości do 2030 roku.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Więcej informacji na temat Dnia Ziemi na Facebooku dostępne jest w tym artykule.

Słuchaj podcastu NowyMarketing