Opracowanie prezentuje postawy polskich internautów wobec zakupów w sieci, ich opinie na temat sklepów www czy aukcji internetowych, tego, jak z nich korzystają i dlaczego zdarza się, że ostatecznie rezygnują z zakupu, a także dane o profilach klientów poszczególnych narzędzi e-commerce, w tym zakupów grupowych, pasaży handlowych czy serwisów opinii.
– Nasz raport to kompleksowa analiza polskiego e-commerce’u – komentuje Joanna Parczyńska, Country Manager Gemius Polska. – Dzięki wieloletniemu doświadczeniu Gemiusa w badaniach internetowych mogliśmy opracować produkt, który jest nie tylko ciekawym źródłem wiedzy o tej sferze rynku, ale też powinien stać się inspirującą lekturą obowiązkową dla wszystkich, którzy prowadzą biznes związany z zakupami online – dodaje.
Zobacz również
– Raport stanowi wartość dodaną dla naszych firm członkowskich, a zaprezentowana w nim analiza może być dużym wsparciem dla rozwoju polskiej branży e-commerce – mówi Grzegorz Wójcik, prezes Fundacji Rozwoju Gospodarki Elektronicznej koordynującej projekt powstania e-Izby Izby Gospodarki Elektronicznej.
Raport został opatrzony komentarzami ekspertów, którzy na co dzień zajmują się różnymi aspektami handlu elektronicznego, w tym Macieja Gałeckiego (Bluerank), Zbigniewa Nowickiego i Piotra Wojnarowicza (Opiniac.com), Artura Sadowskiego (Platforma SerwerSMS.pl), Kamili Wrońskiej (Brandbank), Wojciecha Czajkowskiego (PayU SA), Aleksandra Naganowskiego (MasterCard), Katarzyny Koral, Jacka Paciorka i Kamila Trembacza (eBroker.pl), Grzegorza Wójcika i Patrycji Sass-Staniszewskiej (e-Commerce Polska) oraz Mateusza Gordona i Wojciecha Żbikowskiego (Gemius).
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Prezentowane w raporcie badania zostały zrealizowane metodą ankietową (Computer Asisted Web Interview, CAWI) w grudniu 2012 roku na próbie 1,5 tys. internautów.
Słuchaj podcastu NowyMarketing