Jednym z celów statutowych Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska jest dostarczanie wiedzy na temat medium XXI wieku, którym jest internet.
W ramach tej misji IAB Polska postanowiło opublikować cykl raportów, które dedykowane są konkretnym branżom. W drugim z raportów skupiono się na konfekcji.
Zobacz również
Obecność marki odzieżowej w internecie stanowi nieodzowny element strategii firmy nastawionej na rozwój. Jak podkreśla ekspert jednego z partnerów badania – Marta Grodner, Senior Marketing Manager w Ad!vice – sieć towarzyszy internautom na każdym etapie procesu zakupowego – począwszy od poszukiwań wiedzy na temat nowych produktów, po sam zakup. Internet stanowi główne źródło wiedzy dla internautów. Obserwuje się rosnącą rolę content marketingu, który bazuje na publikowaniu atrakcyjnej oraz przydatnej treści.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Link do pobrania całości raportu >>
Słuchaj podcastu NowyMarketing
O badaniu:
Metodologicznym punktem wyjścia badania był model „Consumer DecisionJourney” stworzony przez McKinsey& Company, który jest modyfikacją klasycznego schematu marketingowego służącego do opisu kondycji marki na poszczególnych etapach procesu zakupowego. Pomiary badawcze zostały zrealizowane przez specjalistyczne instytuty (Ośrodek Przetwarzania Informacji oraz Interaktywny Instytut Badań Rynku) za pomocą ankiet emitowanych na przestrzeni wydawców internetowych obejmujących łącznym zasięgiem ponad 90% polskich internautów w wieku 15+: AdVice, atmedia, Grupa Gazeta.pl, Goldbach Audience, IDMnet, Interia, Onet, pkt.pl oraz GWP.
Ankiety emitowane były w okresach: 8-26 kwietnia 2013 oraz 6-31 maja 2014.Aby dane były reprezentatywne dla ogółu polskich internautów, do analiz wykorzystano wagi skonstruowane na podstawie informacji o płci internautów, ich wieku oraz częstotliwości korzystania z internetu.