Stabilna pozycja grupy
E.Leclerc podsumował swoje obroty w Polsce na koniec 2017 roku. Ostateczne dane dowodzą, że grupa coraz lepiej radzi sobie w otoczeniu intensywnie rozwijających się dyskontów i bardzo konkurencyjnego rynku oraz jest w stanie odpowiedzieć na zróżnicowane potrzeby konsumentów.
– Jesteśmy usatysfakcjonowani poziomem obrotów za 2017 rok. Cieszymy się tym szczególnie w kontekście ostatniego okresu trzyletniej deflacji na rynku spożywczym, która w 2016 nie pokrywała się w naszym przypadku ze wzrostem ilości produktów. Wyniki pokazują nie tylko umocnienie E.Leclerc Polska, ale także dowodzą, że wybrany przez nas kierunek rozwoju jest słuszny. Zamierzamy kontynuować naszą strategię oferowania klientom szerokiego wyboru produktów, mocno stawiać na promocje, a także poszerzać naszą działalność o nowe lokalizacje – mówi Jean-Philippe Magré, prezes E.Leclerc Polska.
Zobacz również
W 2017 roku zostało otwartych 5 nowych sklepów E.Leclerc: w Tarnowie, Nowym Targu, Zakopanem, Zbylitowskiej Górze i Tarnowcu. Dwie ostatnie placówki należą do nowego formatu marki – E.Leclerc Express. Połączenie prowadzenia sprzedaży w super- i hipermarketach i mniejszych formatach stanowi odpowiedź na oczekiwania konsumentów. Inwestycja ta stała się możliwa dzięki wprowadzeniu nowych rozwiązań logistycznych. Obecnie pod szyldem marki funkcjonuje 49 sklepów w 44 miejscowościach, na terenie 15 województw. Do wzrostu liczby placówek, zarówno organicznych, jak i sklepów partnerskich, przyczyniły się miedzy innymi inwestycje E.Leclerc. W 2017 roku, większość sklepów marki zainwestowała w modernizacje i nowe oferty dotyczące działów owoce i warzywa czy ekologicznych i bezglutenowych oraz akcji Nasze Regiony Mają Talent.
Ważną inicjatywą E.Leclerc w 2017 roku było złożenie oferty do Sądu Gospodarczego w Krakowie dotyczącej aktywów Almy. Działanie to wpisuje się w kierunek rozwoju marki obrany na najbliższe lata. W roku 2017 marka wprowadziła także duże projekty strukturalne, szczególnie w zakresie IT i logistyki. Poprawiły one efektywność operacyjną punktów sprzedaży. Projekty te będą kontynuowane w ramach trzyletniego planu rozwoju E.Leclerc. Planowana jest także dalsza rozbudowa sieci stacji paliw przy sklepach.
Działania handlowe marki na poziomie ogólnopolskim spotkały się w ubiegłym roku z pozytywnym przyjęciem klientów, co wzmocniło dynamikę promocyjną E.Leclerc w kontekście intensywnej konkurencji w branży. Grupa, oprócz strategii opartej na dostarczaniu klientom szerokiego asortymentu produktów, postawiła także na zapewnianie konsumentom coraz większego komfortu zakupów.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Od 23 lat w Polsce, wspierając polskich dostawców
Grupę E.Leclerc, działającą w Polsce od 1995 roku, tworzą niezależne przedsiębiorstwa, które łącznie zatrudniają ponad 5000 pracowników. Ze względu na odrębność organizacyjną, poszczególne sklepy są mocno związane ze swoim lokalnym otoczeniem biznesowym i społecznym. Marka współpracuje z ponad 600 dostawcami ogólnokrajowymi oraz wspiera regionalnych producentów, między innymi poprzez cykliczny projekt Nasze Regiony Mają Talent. W ramach tej akcji w sklepach E.Leclerc dostępne są produkty pochodzące od małych dostawców z różnych obszarów Polski. W nawiązaniu do tej inicjatywy, w 2017 roku E.Leclerc przeprowadził badania „Konsument na rynku żywności tradycyjnej i regionalnej”, wpisujące się w zjawisko wzrostu znaczenia patriotyzmu konsumenckiego wśród Polaków.
Słuchaj podcastu NowyMarketing