Takie pytania zadała sobie firma e-point SA, która podjęła się zaprojektowania systemu transakcyjnego private banking dla Lion’s Bank.
Wyzwanie dla zespołu UX e-point zostało określone konkretnie: użytkownik ma czuć, że korzysta z usługi elitarnej, luksusowej i zapamiętywalnej. Wygoda i intuicyjność miały być na najwyższym poziomie. Projekt obejmował zbudowanie architektury informacji (AI) oraz zaprojektowanie interfejsu graficznego (GUI). Dotyczył więc całościowej koncepcji obsługi klienta – tego jak wygląda i działa system.
Zobacz również
Cała koncepcja została zrealizowana zgodnie ze standardem Responsive Web Design (RWD), w której każdy ekran dostosowuje się do wielkości ekranu urządzenia, z którego korzysta klient. Dzięki temu nie trzeba instalować dodatkowej aplikacji, a interakcje projektowane są w taki sposób, by były przyjazne i łatwe zarówno na ekranie telefonu, jak i laptopa czy tabletu. O ile podejście to jest coraz popularniejsze w portalach informacyjnych, w przypadku systemów transakcyjnych jest nowością.
Tworząc projekt, zaproponowano nowe podejście do percepcji informacji, złamany został schemat klasycznej bankowości z menu po lewej i drzewiastą strukturą. W Lion’s Bank wszystko zaczyna się od długiej strony agregującej majątek. Na niej z rozmachem zaprojektowano widoki stanu majątku i posiadanych produktów. W każdym przypadku akcje, które zaproponowane są użytkownikowi systemu zawsze łączone są kontekstowo z prezentowanymi danymi. Pomysł okazał się niezwykle pojemny i pozostałe ekrany są spójną kontynuacją widoku otwierającego. Ostatecznie zaprojektowano ponad 80 ekranów.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Projekt systemu dla Lion’s Bank pokazuje, że usługi niszowe mogą również wyznaczać nowe standardy jakości i wygody.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Więcej informacji na stronie.