fot. Netflix
Kilka dni temu w serwisie Netflix odbyła się premiera biograficznego serialu zatytułowanego „Monster: The Jeffrey Dahmer Story”. Horror, który opowiada prawdziwą historię seryjnego mordercy, szybko zyskał popularność i znalazł miejsce wśród najchętniej wyświetlanych produkcji Netflixa z ostatnich dni.
Zobacz również
-
Centralizacja i personalizacja: podwójna moc obsługi klienta w social media [WEBINAR]
-
#PrzeglądTygodnia [30.08-05.09.24]: najlepsze kampanie sierpnia 2024, zmiany na Allegro, reakcja x-kom na nagranie zwolnionej po urlopie macierzyńskim pracownicy
-
#PolecajkiNM cz. 22: Media Reactions 2024, „Ciemna strona influencer marketingu”, inkluzywna obsługa klienta
Zainteresowanie serialem spowodowało, że na amerykańskich platformach sprzedażowych zaczęły pojawiać się liczne kostiumy i gadżety inspirowane postacią tytułowej postaci. Tuż przed świętem Halloween dużą popularnością cieszą się charakterystyczne okrągłe okulary, peruki w kolorze blond, koszule w paski czy pomarańczowe kombinezony, przypominające te, które nosił Jeffrey Dahmer oraz odtwórca jego roli – aktor Evan Peters.
Zjawisko to wywołało wiele dyskusji, a w sieci nie brakuje głosów krytyki m.in. w związku z romantyzowaniem postaci seryjnego mordercy.
W odpowiedzi na liczne kontrowersje, eBay przypomina, że sprzedaż przedmiotów inspirowanych mordercą narusza zasady platformy. Obowiązująca „Polityka dotycząca przemocy i brutalnych przestępców” mówi bowiem, że „ogłoszenia promujące akty przemocy albo powiązane z osobami znanymi z popełniania aktów przemocy są niedozwolone”. Tym samym sprzedawcy nie mogą wystawiać na aukcję „przedmiotów związanych z brutalnymi przestępcami lub przynoszącymi korzyści przestępcom”.
#PolecajkiNM cz. 22: Media Reactions 2024, „Ciemna strona influencer marketingu”, inkluzywna obsługa klienta
Rzecznik eBay wyjaśnia, że zakaz sprzedaży „kostiumów Jeffreya Dahmera” został wprowadzony już wcześniej, jednak całą sprawę ponownie nagłośnił serial Netflixa.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
O tym, jak popularność serialu wpływa na działania różnych marek, mogliśmy się przekonać w związku z hitem Netflixa „Squid Game”. W sieci pojawiło się wiele produktów oraz kreacji marketingowych nawiązujących do koreańskiego serialu.