Można wtedy odmówić im praw, razem z podstawowym prawem do życia. Tymczasem prawo do życia przynależy każdemu.
Nie jest możliwe zbudowanie społeczeństwa solidarnego ze słabszymi, chorymi, gorzej sobie radzącymi bez powszechnego, ugruntowanego przekonania, że człowiekiem jest każdy, na każdym etapie życia, dotknięty każdym rodzajem choroby lub niepełnosprawności.
Zobacz również
Przeprowadzone przez nadawcę kampanii, Fundację CitizenGO, badania społeczne (CAWI, Ariadna, czerwiec 2018) pokazują, że : 87% uważa, że: „Osoby niepełnosprawne są tak samo wartościowe jak inni.” Jednocześnie 26% sądzi, że: „Państwo powinno bardziej dbać o ludzi zdrowych niż niepełnosprawnych”, a 38% wyraża opinię, że: „Aborcja płodów z wadami genetycznymi powinna być obowiązkowa.” 30% zgadza się, ze stwierdzeniem, że: „ludzie chorzy na choroby uwarunkowane genetycznie powinni być poddawani obowiązkowej sterylizacji”.
Kampania ma na celu zachęcić do dyskusji w tym trudnym, wielowymiarowym temacie, do zadania sobie indywidualnego pytania „Kim jest dla mnie człowiek?”. Pytanie to właśnie teraz jest wyjątkowo aktualne. To my budujemy nowy kształt cywilizacji. Coraz więcej chorób udaje się leczyć a osoby z niepełnosprawnościami w coraz większym stopniu mają szansę uczestniczyć w życiu społecznym. Daje nam to obecny rozwój medycyny, który z roku na rok przyspiesza. Teraz mentalnie musimy do tego dorosnąć. Nie wykluczać, bo każde życie niesie sens i wymaga szacunku.
„Biblijne słowa Piłata „Ecce Homo..” zyskują dziś szczególną wagę. Zbyt łatwo osądzamy innych, szufladkujemy jako przydatnych lub nie, np. za względu na niepełnosprawność czy chorobę, nie dając szansy na rozwój, nie dając szansy na życie” – wyjaśnia Paweł Woliński, dyrektor CitizenGO Polska
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
W ramach kampanii przygotowano spot TV 30’, spot kinowy oraz radiowy, a także printy do ekspozycji outdoor (billboardy i citylighty) oraz stronę informacyjną kampanii www.otoczlowiek.org. Strona zawiera całościową prezentację wyników badań społecznych. Autorem kreacji jest agencja Telescope.
Słuchaj podcastu NowyMarketing