Twórcy platformy Ecosia postanowili wykorzystać fakt, że każdego dnia miliardy osób na całym świecie korzystają z wyszukiwarek internetowych. Stworzyli więc nowy serwis, z którego korzystanie będzie przynosiło pozytywne dla naszego środowiska skutki.
Ecosia bowiem swoje dochody czerpie głównie z reklam. W ten sposób pozyskiwane są środki na szczytne cele, w tym przede wszystkim – na sadzenie drzew. Oznacza to, że im więcej użytkowników będzie korzystało z wyszukiwarki, tym więcej nowych drzew zostanie posadzonych.
Zobacz również
Platforma Ecosia udostępnia też użytkownikom swoje dane finansowe. Dzięki temu mamy pewność, gdzie trafiają pieniądze – w lipcu na przykład platforma przekazała 815 378 dolarów na program sadzenia drzew m.in. w Kenii, Peru czy Indonezji.
Co więcej, twórcy wyszukiwarki Ecosia inwestują też w panele słoneczne, dzięki czemu energia wykorzystywana przez ich serwery pochodzi z odnawialnych źródeł energii.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Władze Filipin wpadły na nietypowy pomysł, by walczyć z wylesieniem państwa i jednocześnie zaangażować młodych ludzi w działanie na korzyść naszego środowiska – teraz, aby otrzymać dyplom za ukończenie szkoły, każdy absolwent podstawówki, szkoły średniej oraz studiów będzie musiał posadzić 10 drzew.
PS2
Akcja podobna do tej z World Record Egg, jednak tym razem to zdjęcie drzewa na Instagramie biło rekordy popularności. Kontekst inicjatywy jest również nieco inny – za każde 10 polubień fotografii, firma tentree posadzi nowe drzewo.