W przededniu trzecich urodzin, edrone uruchamia nowy pakiet usług. Pod hasłem Enterprise kryje się oferta skierowana do grona największych graczy z branży e-commerce. edrone Enterprise to plan, który zawiera w sobie wszystkie dostępne funkcjonalności tej platformy eCRM. Pakiet w wersji enterprise dostępny jest jako experience cloud i zawiera zarówno funkcjonalności z rodziny marketing automation oraz CRM i dostępny będzie już od 7.200 PLN miesięcznie w subskrypcji rocznej lub od 10.000 PLN w płatności month over month. Odpowiednio w cenach od 2700 i 2160 EUR dla klientów spoza Polski.
– Postanowiliśmy w jednym pakiecie połączyć wszystkie nasze funkcjonalności. Do tej pory moduły dla liderów e-commerce były dostępne jako dodatki do głównego modułu marketing automation. Teraz w pakiecie moduły będą ze sobą lepiej współdziałać jako experience cloud – deklaruje Michał Blak, CEO edrone.
Zobacz również
Co nowego w pakiecie Enterprise?
Pakiet skierowany jest dla dużych graczy z branży e-commerce. Z czego składa się oferta edrone Enterprise?
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
W pakiecie enterprise klient otrzymuje dostęp do platformy bez limitów wielkości bazy danych, ilości wysyłanych wiadomości e-mail oraz bez limitu przetwarzanych zamówień oraz tak zwanych trace’ów i impressions, czyli informacji o zachowaniach klientów na stronie lub informacji otrzymywanych wprost z systemów klasy ERP, CRM lub dzięki back-endowej integracji z platformą sklepową.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Where is the beef?
Jakich funkcjonalności możemy oczekiwać w pakiecie Enterprise? Zajrzeliśmy do oferty i znaleźliśmy w niej kilkanaście punktów. Oto, co znajdziemy w pakiecie edrone Enterprise:
1. Marketing automation
Wielokanałowe narzędzie do obsługi komunikacji transakcyjnej oraz marketingowej. Za pomocą wiadomości e-mail, SMS, web push oraz działań na stronie sklepu, platforma edrone pozwala na wprowadzanie działań typu conversion rate optimization. Unique selling point edrone polega na zdefiniowanych scenariuszach dla e-commerce, tak zwanych engagements. Możemy wybrać spośród około dwudziestu scenariuszy określając cel, jaki chcesz osiągnąć: up-selling, ratowanie porzuconych koszyków czy może rekomendacje produktowe lub zwiększenie bazy newsletterowej. Tworzenie dynamicznych i spersonalizowanych treści odbywa się za pomocą „placeholderów” dostępnych w edytorze drag and drop. Dynamiczne treści mogą również być wprowadzone do szablonów HTML przygotowanych przez e-sklep.
2. Dynamiczne newslettery
Podstawowe narzędzie e-commerce managera to newsletter. W masowych kampaniach oprócz dedykowanych treści możemy również umieścić treści dynamiczne i spersonalizowane, które nie ograniczają się jednak do powszechnie stosowanych zmiennych, takich jak imię. Dynamiczny newsletter w wydaniu edrone pozwoli również wyświetlić produkty, którymi interesował się adresat wiadomości, rekomendacje produktów komplementarnych lub rekomendacje na zasadzie „inni kupowali również” czy bestsellery z wybranych kategorii. Zarówno zdjęcia produktów, ich nazwy oraz linki będą pojawiały się w wiadomości newsletterowej w sposób automatyczny. Tym samym każdy adresat wiadomości otrzyma unikalną treść, wynikającą z jego zachowania w witrynie sklepu, a nawet danych z systemów back-endowych.
3. Ratowanie porzuconych koszyków
Wielokanałowe ratowanie porzuconych koszyków. Nasz potencjalny klient otrzyma wiadomość e-mail, pop-up, reklamę na Facebooku lub SMS zachęcający do finalizacji zamówienia. W treści wiadomości znajdziemy zdjęcia porzuconych produktów oraz rekomendacje podobnych artykułów.
4. Marketing Machine
To więcej niż ramka rekomendacji. Każde kliknięcie w naszym sklepie buduje profil klienta. Segment of one to najbardziej szczegółowy rodzaj segmentacji – oznacza, że zbudujemy tyle profili i dopasowanych ofert, ilu mamy klientów. Rekomendacje typu „product based”, czyli rekomendacje koszykowe (najlepiej sprawdzą się na karcie produktu i stronie koszyka) oraz rekomendacje „user based” (najczęściej stosowane na stronie głównej), czyli rekomendacje oparte o preferencje każdego z klientów, mogą być wyświetlane w dowolnym miejscu na stronie w formie ramek rekomendacji, sliderów, czy listingu produktów. Rekomendacje edrone dostępne są w modelu real-time oraz personalized. Oznacza to, że będą dostępne od razu oraz że będą inne dla każdego z użytkowników. Marketing Machine posiada również moduł dla pierwszej wizyty. Moduł „ask” pyta klienta o jego zainteresowania. Więcej o Marketing Machine można dowiedzieć się pod tym linkiem: edrone.me/pl/marketing-machine.
edrone Marketing Machine
5. Up oraz Cross-Selling
W kampaniach z tej kategorii możemy zachęcać klienta do zakupu produktów powiązanych. Przykładowo po zakupie lub dodaniu do koszyka produktu z kategorii drukarki, klient otrzyma propozycję zakupu materiałów eksploatacyjnych, które będą pasować do produktu głównego.
6. Program lojalnościowy
Funkcjonalność pozwala na propagowanie programu lojalnościowego oraz wynagradzanie klientów, którzy przekroczą kolejne progi kwotowe, uprawniające do uzyskania rabatu lub innych benefitów.
7. Wishlista
Funkcjonalność pozwala na zastąpienie przycisku „dodaj do koszyka” przez CTA „powiadom mnie o dostępności”. Kiedy produkt będzie ponownie dostępny, klient otrzyma wiadomość ze zdjęciem i linkiem do obserwowanego produktu lub niedostępnego wcześniej rozmiaru.
8. Testy A/B
Komunikacja marketingowa może być podzielona na kilka grup. Decyzję o zwycięskiej kreacji możesz podjąć nie tylko na podstawie open rate, czy click-through-rate, ale również na podstawie tego, która z kreacji sprzedała więcej produktów, osiągnęła większą wartość sprzedaży lub miała mniejszy współczynnik unsubscribe.
9. Zaawansowane pop-upy dedykowane dla e-commerce
Pop-up wyskakujący dla wszystkich odwiedzających witrynę może powodować irytację użytkownika. edrone pozwala na zablokowanie wyświetlania pop-upów dla użytkowników, którzy już wcześniej zapisali się do newslettera. W dostępnej od niedawna wersji 3.0 możemy również zaprojektować wyskakujące okienka, które będą pojawiały się po określonym czasie lub określonej akcji użytkownika na stronie. Wyzwalaczem pop-upu może być między innymi dodanie produktu do koszyka lub przeczytanie artykułu. Jednym z najlepiej sprawdzających się rozwiązań będzie „exit pop-up”, czyli notyfikacja pojawiająca się na stronie w momencie chęci jej opuszczenia przez użytkownika.
10. Powiadomienia push
To ciekawa alternatywa do komunikacji mailowej. edrone pozwala na zaprojektowanie widgetu oraz tworzenie kampanii web push.
11. Dedykowane IP
Usługa pojawia się w standardzie pakietu enterprise.
12. Dedykowane SPF+DKIM
ESP takie jak Gmail czy popularna na rynku polskim grupa WP traktują swoje filtry antyspamowe jako jedną z najważniejszych tajemnic przedsiębiorstwa. Istnieją jednak pewne praktyki, które zagwarantują, że nasza domena, adres nadawcy i adres IP zostaną uznane przez ESP za wiarygodne, co minimalizuje ryzyko dotarcia do folderu typu SPAM.
13. Sanityzacja bazy
W ramach pakietu możemy również przeprowadzić sanityzację bazy danych, czyli usunąć z niej nieaktywne lub błędne adresy, co w efekcie zwiększy zarówno dostarczalność, jak i CTR naszych kampanii.
14. Dedykowany support
Dedykowane wsparcie dla klienta kanałem e-mail oraz telefonicznym. Wsparcie otrzymamy w systemie ticketowym. Pomocy również udzieli nam dedykowana osoba, która wcześniej pozna naszą firmę na większym poziomie szczegółowości. Support to usługa reaktywna, nakierowana na rozwiązywanie problemów i pomoc w obsłudze systemu.
15. Dedykowany customer success manager
To specjalista SME (ang. subject-matter expert), który działa proaktywnie, przedstawiając plany rozwoju platformy oraz nowe funkcjonalności, które na bieżąco pojawiają się w systemie. Specjalista SME jest również pomostem między klientem a zespołem produktowym w procesie budowy nowych funkcjonalności.
16. Integracja z Facebook Ads
Możemy przenieść możliwości marketing automation, takie jak ratowanie koszyka lub up-selling wprost do reklamy na Facebooku. Zarządzanie reklamą odbywa się z poziomu dashboardu edrone w ramach konta i budżetu ustalonego w Facebook Business Managerze.
17. Analizy RFM
Zgodnie z modelem analitycznym RFM im mniej czasu minęło od ostatniej transakcji, tym klient jest bardziej skłonny do kolejnego zakupu. Podobnie wraz ze wzrostem częstotliwości zakupów oraz sumy wydatków wzrasta prawdopodobieństwo dokonania kolejnej transakcji w naszym sklepie. Segmentujemy klientów ze względu na to, ile czasu minęło od ostatniego zakupu, ile razy zakupili produkt oraz na jaką sumę złożyły się ich wszystkie transakcje. Następnie do tych grup możemy kierować kampanie i sprawdzać, czy klient ze słabszej grupy migrował do lepszej na skutek naszej kampanii.
To nie wszystko. Klienci, którzy zdecydują się na wybór planu Enterprise będą również mogli decydować o priorytetach we wprowadzaniu nowych funkcjonalności. Będą także mieli dostęp do roadmapy produktowej, która pozwoli im śledzić plany rozwojowe narzędzia i aktywnie współpracować z zespołem produktowym edrone nad szczegółami działania nowych funkcjonalności.
– To sprawdzony sposób, w którym już działaliśmy do tej pory. Chcemy budować nasz produkt w oparciu o doświadczenie najlepiej prosperujących biznesów z branży eCommerce – mówi Rafał Golan, Head of Product w edrone.
Za wdrożenia edrone dla największych graczy e-commerce będzie odpowiadał specjalny zespół customer success.
– Nasze wdrożenia rozpoczynamy od kontraktu, w którym ustalamy cele biznesowe merchanta i jeszcze przed integracją ustalamy w jaki sposób edrone będzie wpisywał się w strategię experience cloud naszego klienta. – mówi Wioleta Jednaka, chief customer officer w edrone.
Dowiedz się więcej o wdrożeniu pakietu edrone Enterprise. Napisz na [email protected].
Autor:
Michał Blak
CEO edrone