Rok 2019 powoli dobiega końca. W związku z tym postanowiliśmy sprawdzić, jakie słowo wg branży marketingowej i Was, naszych czytelników można uznać za marketingowe słowo roku 2019.
Swoje propozycje przedstawia Edyta Kowal, niezależny ekspert.
Zobacz również
Personalizacja – taka w wydaniu hiper, czyli maksymalnie dynamiczna. Dostarczamy użytkownikowi taki content, jakim jest zainteresowany i takimi kanałami, jakie dla niego są optymalne. Content „dla wszystkich” nie ma racji bytu. Pytanie, jakie niebezpieczeństwo niesie ze sobą taki „idealnie” dopasowany świat. Wszak w ten sposób coraz ciężej wyjść nam z własnej bańki informacyjnej 🙁
Procesy – mam wrażenie, że ostatnio nastąpiło w branży jakieś przebudzenie 😀 Lepiej późno niż wcale. 60 proc. CMO w Polsce ma problem z wykazaniem ROI ze swoich działań, tylko 7 proc. jest w stanie udowodnić, że działania marketingowe przełożyły się na wzrost biznesu, a ponad 50 proc. postrzega swoją współpracę ze sprzedażą w charakterze konfliktu (badanie Deloitte Polska, 2019). Pora wyjść z silosów i postawić na wspólny proces marketingowo-sprzedażowy oparty o spisane zasady, konkretne definicje, scoring, lejki i sensownie rozdzielone w obrębie zespołu role. Dlaczego? Bo taka współpraca buduje zaufanie, pozwala współdzielić odpowiedzialność i podnosić efektywność pracy wyrażoną w nie byle jakich, ale jakościowych leadach. Dzięki niej:
- generujesz o 32% wyższe przychody (Aberdeen Group),
- utrzymujesz o 36% więcej klientów (Wheelhouse Advisors),
- osiągasz o 38% wyższy wskaźnik wygranych deali (MarketingProfs).
Automatyzacja – choć wśród niektórych budzi wiele lęków i obiekcji, tak naprawdę sporo ułatwia i przyspiesza. Prawdziwą sztuką jest ją wykorzystać mądrze (wspomoże czasochłonną i żmudną analizę danych, planowanie publikacji contentu czy automatyzację interakcji z odbiorcami) i tak, by końcowy użytkownik nie zauważył różnicy. Różnice mamy zauważyć my – marketerzy. Największa? Dużo więcej czasu na kreatywne działania!
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
A jacy są Twoi kandydaci na marketingowe słowo roku 2019? Wypełnij poniższą ankietę i podaj swoje propozycje. Wyniki wraz z wytypowanym marketingowym słowem roku 2019 podamy po 1 stycznia 2020.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Dziękujemy!