Organizacja Stop The Party postanowiła skupić się na komunikacji profesjonalnej, która ich zdaniem powinna być bezpłciowa, a jednak nadal często promuje „męski” język oraz styl pisania. Chcąc walczyć z tym zjawiskiem, opracowano MissType, czyli edytor poczty elektronicznej, który analizuje teksty oraz podaje sugestie zmian zawartych w wiadomościach słów.
Zobacz również
MissType skanuje wiadomości e-mail oraz przedstawia rekomendacje dotyczące tworzenia skutecznej komunikacji, która ma stanowić połączenie „męskiego” i „żeńskiego” stylu. Narzędzie działa dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji. MissType ma być źródłem informacji, które pomoże pracodawcom zrozumieć nieświadome uprzedzenia, wdrażać nowe praktyki i czynić miejsce pracy bardziej sprawiedliwym.
fot. MissType
– Wierzymy, że nadszedł czas, aby zrobić miejsce dla kobiecej mowy. Miss Type zostało zaprojektowane, aby pomóc użytkownikom zrozumieć analizę kobiecych e-maili i skutecznie się w nich poruszać. Dzięki zastosowaniu języka, który współgra z ich autentycznym głosem, użytkownicy mogą komunikować się przejrzyście i efektownie – powiedziała Erika Maginn, współzałożycielka Stop The Party.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
MissType został opracowany z okazji Miesiąca Historii Kobiet przez VML Canada.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS Kampania „Change Imagination” udowadnia, że AI nie jest wolna od stereotypów
Twórcy kampanii „Change Imagination” zwrócili uwagę na nazewnictwo stanowisk, które w języku angielskim są zazwyczaj neutralne pod względem płci, ale często ludzie przypisują je do mężczyzn. Jak się okazało, AI również nie jest wolna od stereotypów.
PS2 Czy rynek odpowiada na potrzeby współczesnych kobiet? Raport Streetcom „Marka jest kobietą”
Czy kobiety to najwięksi decydenci zakupowi? Jeśli tak, to o zakupie czego najczęściej decyduje płeć piękna? Jakie oczekiwania mają kobiety wobec komunikacji marek? I na koniec, co kobiety myślą o feminatywach? O tym można przeczytać w najnowszym raporcie agencji Streetcom „Marka jest kobietą”.