EqualVoice od Ringier to algorytm semantyczny przeznaczony głównie dla dziennikarzy, który mierzy widoczność kobiet w artykułach. Pozwala na przeanalizowanie nie tylko tekstów, ale także obrazów czy filmów. Narzędzie sprawdza dwa czynniki. Pierwszy, czyli „Teaser Score”, który ocenia widoczność kobiet na zdjęciach, w nagłówkach i tytułach oraz drugi – „Body Score” odpowiadający za pokazanie , jak często w artykułach pojawiają się wzmianki o kobietach i mężczyznach. Obecnie z usługi korzystają 32 tytuły w siedmiu krajach.
Chcąc, by o inicjatywie usłyszało jak najwięcej redakcji, Ringier wraz z agencją andfrank stworzył kampanię uświadamiającą zatytułowaną „Change Imagination”. W ramach akcji powstały grafiki promujące, na których znajdowały się wygenerowane przez sztuczną inteligencję obrazy. Każdy z nich powstał po wcześniejszym wpisaniu prośby o stworzenie zdjęcia z wizerunkiem osób zasiadających na różnego rodzaju stanowiskach. Finalnie na każdym z nich pojawili się mężczyźni.
Zobacz również
![](https://nowymarketing.pl/wp-content/uploads/2024/03/biznes_kampania_2_Easy-Resize.com_-717x1024.jpg)
![](https://nowymarketing.pl/wp-content/uploads/2024/03/ceo_kampania_1_Easy-Resize.com_-717x1024.jpg)
![](https://nowymarketing.pl/wp-content/uploads/2024/03/dyrektor_kampania_6_Easy-Resize.com_-717x1024.jpg)
![](https://nowymarketing.pl/wp-content/uploads/2024/03/finanse_kampania_3_Easy-Resize.com_-717x1024.jpg)
![](https://nowymarketing.pl/wp-content/uploads/2024/03/sukces_kampania_5_Easy-Resize.com_-717x1024.jpg)
![](https://nowymarketing.pl/wp-content/uploads/2024/03/szef_kampania_4_Easy-Resize.com_-717x1024.jpg)
Celebryta czy naukowiec? Kto powinien promować produkty i usługi marek [OPINIE]
Kampania była promowana głównie w mediach drukowanych, w tytułach należących do grupy Ringier.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS Mullen Lowe tworzy bank zdjęć, który ma uwolnić sztuczną inteligencję od stereotypów związanych z płcią
Agencja Mullen Lowe MENA postanowiła przyjrzeć się temu, jak sztuczna inteligencja wyobraża sobie ludzi reprezentujących różne zawody. Okazuje się, że stereotypy związane z podziałem na „męskie” i „kobiece” profesje zdążyły przeniknąć do popularnych narzędzi opartych na sztucznej inteligencji.
PS2 Odpowiedzialne wykorzystanie sztucznej inteligencji w dziennikarstwie – partnerstwo OpenAI z Axel Springer
Axel Springer nawiązało współpracę z OpenAI – firmą odpowiedzialną m.in. za stworzenie chatbota ChatGPT. Jest to globalna umowa, która nie tylko pozwoli na trenowanie wciąż powstających w szeregach OpenAI modeli sztucznej inteligencji, ale też przyczyni się do głębszej i odpowiedzialniejszej integracji technologii AI z branżą dziennikarską.
PS3 Brytyjski kanał informacyjny testuje reporterkę AI
W związku z obawami odnośnie tego, że sztuczna inteligencja zastąpi niektóre stanowiska w firmach, Sky News postanowiło przetestować reporterkę AI. Okazało się, że „dziennikarka” była w stanie przedstawić zaplanowany program, ale nie zabrakło w nim błędów.