Jak podnieść zaangażowanie bezpośrednie w markę, nawiązać interakcję i dodatkowo sprawić, że klient wróci do nas, a co więcej – powie o nas innym? Idealnym narzędziem do osiągnięcia tych celów jest pop-up store.
Wszyscy uwielbiamy nowości i trochę ekskluzywności czasowej. Gdy coś jest dostępne w określonym terminie i znika, powstaje odczucie, że nie wszyscy mają do tego dostęp. Automatycznie staje się więc pożądane. Aby wywołać takie uczucie wobec marki warto zainwestować w przedsięwzięcie jakim jest pop-up store. Ekspertci z firmy IMS events doradzają, na co zwrócić uwagę podczas realizowania akcji.
Zobacz również
Miejsce idealne – nie warto odkładać planowania akcji na ostatni moment. Lokalizacja, w której pojawi się pop-up store powinna stanowić element zaskoczenia. Nowy punkt sprzedaży w miejscu, w którym klient najmniej się go spodziewa na pewno przyciągnie uwagę. Standardowo pop-up story zlokalizowane są w miejscach, gdzie można zaobserwować duże natężenie ruchu – są to okolice galerii handlowych, promenad czy ruchliwych ulic.
Kreatywność to podstawa – warto postawić na niebanalny wygląd pop-up store. Najważniejszym jest, aby klient odczuł, że to miejsce jest integralną częścią otoczenia, w którym się znajduje. – Pop-up story pozwalają na zmianę sposobu lub rozszerzenie prezentacji naszego produktu – tłumaczy Paweł Czerski z firmy IMS events. – Kreatywnie zaplanowany pop-up store przyciągnie uwagę klientów. Warto też zorientować się, jakie wydarzenia będą miały miejsce w okolicy – być może niedługo odbędzie się jakiś festiwal lub event, który przyciągnie sporo osób? Może się to okazać fantastyczną okazją na zaprezentowanie marki lub produktu, lepsze poznanie i przyciągnięcie stałych klientów lub pozyskanie zupełnie nowych.
Zachęć teraz, niech wróci w przyszłości – pop-up store to działanie oparte na zasadzie „tu i teraz”. Już samo pojawienie się tego typu miejsca zachęca, aby sprawdzić, co oferuje. Jeśli dodatkowo klient będzie miał możliwość wejścia w interakcję z marką, istnieje szansa, że nie tylko zakupi jej produkt, ale również opowie o akcji swoim znajomym. Przy kwestii zakupowej warto zadbać również o ciekawy i specjalny asortyment. – Oryginalne pop-up story to lokale, w których asortyment zmienia się dynamicznie i często jest nieosiągalny w innych sklepach. Po wyprzedaniu towaru sklep jest zamykany i przenosi się np. w inne miejsce – mówi Paweł Czerski z IMS events. Oprócz samej oferty zakupowej warto zapewnić klientowi możliwość wejścia w interakcję z marką poprzez zorganizowanie różnych pokazów, występów czy zabaw. Nie zapominajmy, że klient decydujący się odwiedzić pop-up store chce otrzymać coś więcej niż oferuje zwykły sklep stacjonarny. Wizyta w pop-up store ma stanowić dla niego przeżycie i okazję na doświadczenie marki.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Pop-up store jest odpowiedzią rynku na potrzebę nowości, a także na stale rosnące oczekiwania konsumentów. Jest to również sposób kontaktu marki z klientem w miejscu trafficowym. Ludzie, co wynika z naszej biologii, nie lubią poważnych zmian takich, jak zmiana pracy czy miejsca zamieszkania, bo wiąże się to z niebezpieczeństwem i dodatkowym wysiłkiem (a jedno i drugie zużywa duże zasoby energii). Jesteśmy za to z natury ciekawi, uwielbimy nowości, lubimy być zaskakiwany w pozytywny sposób, podążamy za tym, co pożądane i warte uwagi. Warto to wykorzystać, włączając pop-up store jako skuteczne narzędzie w komunikacji dla marki.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Więcej informacji na temat IMS znajduje się na stronie.