Nowa odsłona komunikacji SAR Effie Awards wynosi efektywność na piedestał, wyznaczając świeży kierunek wizualny odmienionego w formule konkursu. Tegoroczna kampania stawia tezę, że to, co piękne, często jest policzalne i udowadnia, że tabele i wykresy mogą być atrakcyjne nie tylko dla ludzi rozmiłowanych w statystykach.
– Efektywność i kreatywność nie muszą się wykluczać. Chcieliśmy pokazać, że estetyką często rządzą zasady matematyki – jak w funkcjonalistycznej architekturze – i udowodnić, że KPI-e też mogą być piękne – mówi Adriana Hochmańska, copywriter w 2012 Agency.
Zobacz również
Seria digitalowych spotów w reżyserii Arka Nowakowskiego zabiera nas do świata, w którym efektywność podniesiona jest do rangi przedmiotu kultu. Symboliczne statystyki i wykresy ubrane są w formę hipnotyzujących rzeźb – godnych podziwu i czci.
– Naszym celem było ukazanie efektywności w nowym świetle – dosłownie. Nasze postaci grzeją się w blasku olśniewających wizualizacji statystyk, zachwycając się manifestacją policzalnych sukcesów. Finalnie wszystko ewoluuje w formę ostateczną – statuetkę Effie – dodaje Kaja Dobrzańska, art director w 2012 Agency.
Częścią kampanii są pełne eleganckiego humoru zdjęcia autorstwa Kasi Bielskiej. Całość osadzona jest w budzących matematyczne skojarzenia layoutach – tak, by wszystkie detale kampanii podporządkować głównej myśli: Efektywność jest piękna.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Kampania jest częścią tegorocznej strategii – #EffieMovingForward, wprowadzającej zmiany w kategoriach, formularzach i kryteriach oceny konkursu – nadążającej za zmieniającymi się błyskawicznie realiami rynku.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Za koncept kreatywny kampanii odpowiada Agencja 2012, za produkcję i postprodukcję Graffiti Films i studio Lunapark. Majestatyczna muzyka w spotach rozbrzmiewa dzięki Fonoteka Sirens, Universal Production Music oraz YogiBaboo.
Agencja: 2012 Agency
- CD: Przemek Bogdanowicz
- Strategic Director: Barbara Niedziela
- Account Supervisor: Paula Gurgul
- Team kreatywny: Kaja Dobrzańska, Adriana Hochmańska
- Motion Support: Vladyslav Kravets / Feeders
Produkcja: Graffiti Films
- Producent – Kacper Wantoła
- Kierownik produkcji – Magda Stefaniak
- Reżyseria i zdjęcia – Arek Nowakowski
- 1st ad – Patrycja Polkowska
- Fotograf – Kasia Bielska
- Asystent Kamery – Piotr Kula
- Gaffer – Grzegorz Strzelecki
- Kostiumograf – Dominika Lodzińska
- Charakteryzacja – Ada Nowakowska
- Asystent fotografa – Hubert Libuda
- Retusz Zdjęć – Agata Bielska
Postprodukcja: Lunapark:
- Magdalena Miszczak
- Montaż offline: Maciej Obara
- Grading: Szymon Kraszewski
- Online: Michał Andruch
- 3D Supervisor: Błażej Górnicki
- 3D: Łukasz Kondek
Sound designer: Wawrzyniec Sierosławski
Sirens: Róża Dudziewicz
YogiBaboo:
- Justyna Wojtkowska, Andrzej „BUAYAN” Połchowski
- Lektor: Barbara Kałużna
Transport – Albert Ostrowski
Catering – Grzegorz Kuran
Do 22. edycji Effie Awards można zgłaszać kampanie w czterech, wyznaczonych terminach:
- I termin: upłynął
- II termin: 31.05 (od godz.17:01) – 21.06 (do godz. 17:00 włącznie)
- III termin: 21.06 (od godz.17:01) – 12.07 (do godz. 17:00 włącznie)
- IV termin: 12.07 (od godz. 17:01) – 23.07 (do godz. 17:00 włącznie)
Więcej szczegółów znajdzie się wkrótce na stronie awards.effie.pl/
W tym roku, swoim zaangażowaniem, Effie Awards 2021 wspierają:
- Sponsorzy Strategiczni: TVN, Onet, Radio Zet, Salesforce
- Sponsorzy Wspierający: Facebook, AMS, YouTube
- Partnerzy Merytoryczni: Premium TV, Media&Leads Polska
- Doradca prawny: Firma prawnicza LSW
- Patroni medialni: NowyMarketing, Forbes, Business Insider, PRoto, Marketer+, E-Commerce w Praktyce, Marketing przy Kawie, KampanieSpołeczne.pl, Noizz