– Kolejny rok i kolejny prawie 10% wzrost zgłoszeń to potwierdzenie wagi, jaką branża przywiązuje do konkursu Effie i otrzymywanych w nim nagród. – powiedział Paweł Tyszkiewicz Dyr. Zarządzający SAR, Przewodniczący Komitetu Organizacyjnego Effie – Dalej wzrasta odsetek wspólnych zgłoszeń, co pokazuje jak złożonym procesem jest zaprojektowanie i realizacja efektywnej kampanii.
Prace zostały zgłoszone w 20 kategoriach i ich ilość rozłożyła się następująco: Artykuły nieżywnościowe – 11, Bankowość – 11, Digital – 13 , Dobra konsumenckie – 12, E-commerce / e-services / m-commerce – 5, Kampanie dotyczące edukacji społecznej, kampanie CSR- 5, Launch – 9, Leki i suplementy diety – 7, Limited budget – 8, Long term marketing excellence – 12, Media – 7, Media idea – 3, Napoje – 14, Pro Bono – 4, Promocja miejsc i wydarzeń oraz sponsoring kultury i sportu – 11, Retail (sklepy / sieci handlowe) – 4, Telekomunikacja – 4, Ubezpieczenia i inwestycje – 3, Usługi – 5, Żywność – 6.
Zobacz również
– W tym roku nadesłane prace zaraz po weryfikacji formalnej, a jeszcze przed oceną online, zostały przeczytane wspólnie przez jurorów. Podgrupy jurorskie spotykały się w siedzibie SAR, zapoznały się z pracami, dyskutowały o kategoriach i tym, co wydarzyło się na rynku przez ostatni rok i co bezpośrednio miało wpływ na wyjściową sytuację marek czy ich bezpośrednią konkurencję, oraz sformułowały pytania do zgłaszających z prośbą o wyjaśnienia lub uzupełnienia powstałych wątpliwości czy nieścisłości w nadesłanych danych – powiedziała Anna Zimecka Szef Biura Konkursowego – ten proces pomoże już na etapie online mieć zebrane wszelkie potrzebne do oceny dane.
Tegorocznym Przewodniczącym Jury Effie jest Mirosław Godlewski, Prezes Netia SA. Jury złożone z 78 ekspertów pod opieką 5 przewodniczących grup jurorskich, rozpoczyna obrady online 08.07.
Ogłoszenie wyników konkursu nastąpi w trakcie Gali Effie Awards 14 października 2013 r. w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
NowyMarketing jest patronem medialnym konkursu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing