Effie Awards 2016 już rozdane! 30 brązowych statuetek, 18 srebrnych, 9 złotych oraz Grand Prix dla firmy Play

24 października, podczas tegorocznej Gali Effie® Awards 2016, w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie, Jury pod przewodnictwem Anny Jakubowski, wręczyło 57 statuetek w 24 kategoriach twórcom reklam i reklamodawcom za najbardziej efektywne kampanie marketingowe w 2015 roku.
O autorze
2 min czytania 2016-10-25

Organizatorem konkursu jest Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.

Nagrody Effie wręczyli przewodniczący grup jurorskich oraz przedstawiciele sponsorów Konkursu i Gali. Przewodnicząca Jury, Anna Jakubowski, General Manager, The Coca-Cola Company, wręczyła nagrodę Grand Prix. Galę poprowadził Łukasz Grass, redaktor naczelny Business Insider.

Nagrodzeni w XVII edycji konkursu Effie Awards:

  • Najważniejsze wyróżnienie – Grand Prix otrzymały: MediaCom Warszawa, Grandes Kochonos, Artegence, Isobar Polska, Plej, CPC za kampanię WSZYSCY PRZECHODZĄ DO PLAY przygotowaną dla firmy Play

Złote statuetki powędrowały do twórców kampanii:

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
  1. „Yes!tem kobietą – tampony o.b.” – przygotowaną przez MEC dla firmy Johnson& Johnson; (w kategorii: ARTYKUŁY NIEŻYWNOŚCIOWE)
  2. „Kredyt gotówkowy Wypożyczka” – przygotowaną przez GPD Assets, Starcom dla Eurobank; (w kategorii BANKOWOŚĆ)
  3. „Kuchnia Spotkań IKEA” – przygotowaną przez Kalicińscy.com, Garden of Words, Blue Ivy, K2, Performance Media, MEC dla IKEA Retail; (w kategorii: BRAND EXPERIENCE)
  4. „Nocna zmiana” – przygotowaną przez McCann Worldgroup, MEC dla Walmark; (w kategorii: LEKI I SUPLEMENTY DIETY)
  5. „#ryjkuźniara” – przygotowaną przez DDB&tribal, dla Projekt: Polska; (w kategorii: LIMITED BUDGET)
  6. „Pascal kontra Okrasa” – przygotowaną przez GPD Agency dla LIDL; (w kategorii: LONG TERM MARKETING EXCELLENCE)
  7. „#ryjkuźniara” przygotowaną przez DDB&tribal dla Projekt: Polska; (w kategorii: PRO BONO)
  8. „Żabka. Mały Wielki Sklep.” – przygotowaną przez PZL dla Żabka Polska; (w kategorii: RETAIL)
  9. „Młodzi bogowie” – przygotowaną przez BBDO Warszawa, Starcom dla Prudential. (w kategorii: UBEZPIECZENIA I INWESTYCJE)

Specjalne wyróżnienia dla agencji:

  • Tytuł najbardziej efektywnej agencji roku otrzymała agencja Lubię to – linked by Isobar, a najbardziej efektywnej agencji mediowej roku: MEC. Zajęli oni pierwsze miejsca w rankingach Effie 2016.

Do tegorocznej edycji konkursu Effie Awards zgłoszono 194 kampanie w 24 kategoriach. Prace oceniało 102-osobowe jury pod opieką 7 przewodniczących grup jurorskich oraz przewodniczącej jury.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

„Ze wszystkich organizowanych na świecie Effie Awards, polska edycja ma najbardziej wymagający formularz zgłoszeniowy, najbardziej rozbudowany analityczny system ocen i jedną z największych uroczystych gal.powiedziała podczas Gali Anna Jakubowski, przewodnicząca jury – Rok 2016 był rekordowy, jeśli chodzi o jurorów. Było nas 102 i żeby wybrać 79 nominowanych kampanii, każdy z nas musiał przepracować przynajmniej 31 godzin. A wszystko po to, żeby finalnie wręczyć najlepszym statuetki z tej samej firmy, która robi Oscary…”

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Konkurs Effie Awards organizowany jest w Polsce od 2000 roku. Z roku na rok znacząco przybywa zgłaszanych wniosków oraz otwierane są nowe kategorie w odpowiedzi na zmieniające się trendy i potrzeby rynku. Do dnia dzisiejszego do Effie Awards Poland zgłoszono 2016 kampanii (wliczając rok 2016), a na przestrzeni ostatnich 5 lat wzrost ten wyniósł 41%. W tegorocznym konkursie zostały otwarte 2 nowe kategorie: Brand Experience oraz Branded Content.

„Effie Poland jest najdynamiczniej rozwijającym się programem w Europie, obecnie znajdujemy się w Top 5, na co ma wpływ również wysoki poziom zgłaszanych kampanii. Effie to święto klientów i agencji, statuetka Effie to nagroda za dobrą współpracę zespołów” – powiedziała Anna Zimecka, Project Director ze Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR. Jury oceniało zgłoszone kampanie przyznając punkty w 4 obszarach wymaganych do oceny efektywności kampanii: 1. wyzwanie strategiczne i przyjęte cele, 2. idea komunikacyjna, 3. rozwinięcie idei w działania reklamowe oraz 4. efekty komunikacji.

Konkurs Effie wspierają media i partnerzy biznesowi:

Sponsorzy Strategiczni: Radio ZET, TVN, Onet.;
Sponsorzy Wspierający: AMS, New Age Media, Facebook;
Partnerzy Merytoryczni: Premium TV, IMS sensory media; Gemius
Partnerzy: Nespresso, Kukbuk, Belvedere, Mielżyński,
Partnerzy Technologiczni: Samsung, Siskin
Patroni Medialni: Radio ZET Chilli, wirtualnemedia.pl, Monitor Magazine, Book Of Luxury Forbes, Business Insider.

Audytorem konkursu jest Firma Prawnicza LSW, a Patronem Głównym Konfederacja Lewiatan.