Effie wspólnie z marketerami, agencjami komunikacyjnymi, mediami, niezależnymi konsultantami i instytutami badawczymi wypracowało przez lata standardy i benchmarki efektywności w komunikacji, tworząc obowiązującą na rynku „kulturę Effie”.
– #EffieNaNoweCzasy ma symboliczne znaczenie. Zakończyliśmy pewien etap, zrobiliśmy podsumowania, wyciągnęliśmy wnioski. Nowe czekające nas edycje, sytuacja, w której dzisiaj się znaleźliśmy zachęca do wypracowania nowego pozycjonowania i komunikacji konkursu. I przyznaję, że jesteśmy w doskonałej sytuacji – wspólnie jako środowisko komunikacji marketingowej przez lata wypracowaliśmy ponadczasowe wartości, które określają naszą kulturę. Mamy szczęście, że pracujemy w tej właśnie branży, możemy otwarcie i z optymizmem mówić o markach i o sobie, o efektach naszych prac. Codziennie jesteśmy bogatsi o nowe doświadczenia, wykorzystujemy nowe technologie w komunikacji, chętnie dzielimy się wiedzą a niesie nas pozytywna energia, która pozwala nam cały czas zdobywać nowe. I o tym jest komunikacja #EffieNaNoweCzasy 2020 – podkreśla Radek Miklaszewski z BBDO, współtwórca strategii.
Zobacz również
Zeszłoroczny jubileusz konkursu był także inspiracją dla dyrektorów kreatywnych agencji Rememeber, odpowiadających za kreację do nowej narracji Effie.
– Nagle wybuchła globalna pandemia, która z dnia na dzień wywróciła stolik na rynku. W trudnych czasach wraca się do korzeni, więc postanowiliśmy z jednej strony zwrócić uwagę na to, że efektywność komunikacji marketingowej jest jeszcze ważniejsza w „nowych czasach”, a z drugiej strony otworzyć się na to, co nowe, świeże, wielobarwne – mówią Daniel Piecka i Piotr Zawałło z Rememeber.
Ta wielobarwność ma swoje mocne odzwierciedlenie w propozycjach Piecki i Zawałło. Widać w nich zdecydowane przejście od klasyki i elegancji, do komunikacyjnego fusion, który towarzyszy nam dziś mocno w działaniach i komunikacji – projekt łączy dotychczasowe umiejętności i doświadczenia z zupełnie nowymi, pionierskimi i nieznanymi.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Za wsparcie mediowe 21. edycji konkursu odpowiada Wavemaker.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Jesteśmy świadomi, jak dynamicznie zmienia się rynek mediów i jak ogromny wpływ wywiera obecnie panująca sytuacja na świecie na podejmowane decyzje dosłownie każdego działu marketingu. Dlatego adresatem komunikacji digital polskiego Effie są nie tylko podmioty związane z konkursem od lat, ale również wszyscy marketerzy, którzy do tej pory mogli nie dostrzegać wynikających z udziału w konkursie korzyści. Wsparcie mediowe oparte jest przede wszystkim o social media, dzięki czemu precyzyjnie docieramy do potencjalnych uczestników wydarzenia – komentują Karolina Krasuska, Katarzyna Czerwińska oraz Marcin Sokalski, którzy wraz z Arielem Kępką byli odpowiedzialni za przygotowanie strategii, planu mediowego i zakupu kampanii.