Kupowanie w second-handach przestało być tematem tabu. Rosnąca świadomość ekologiczna, popularność przedmiotów vintage i rozwój nowych technologii sprawiły, że handel rzeczami z drugiej ręki stał się biznesem wartym dziś dziesiątki miliardów dolarów – donosi Forbes. Postępująca świadomość na temat masowego przemysłu odzieżowego sprawia, że coraz więcej Polaków zaczyna poszukiwać ekologicznych alternatyw do zakupu nowych ubrań. Jedną z nich jest kupowanie ubrań używanych, lub z tzw. drugiego obiegu. Według danych GUS już niemal 1/3, czyli ponad 10 mln dorosłych Polaków, ubiera się w second-handach.
Tysiące ubrań używanych w zasięgu ręki już teraz w Polsce
Zobacz również
Micolet.pl, wiodący marketplace wśród internetowych second-handów w Europie, obecny w 8 krajach z ponad 1 milionem użytkowników, w tym roku zdecydował o otwarciu się na rynek polski. Decyzja ta została podjęta ze względu na potencjał ekologiczny i dużą świadomość Polaków na temat zrównoważonego rozwoju, a także ich rosnące zainteresowanie tego typu alternatywami do zakupu odzieży.
Micolet na swojej stronie internetowej oferuje dostęp do tysięcy zróżnicowanych ubrań – od sieciówek do marek znanych projektantów. Każdego dnia ponad 2.000 przedmiotów sprzedanych na Micolet dostaje drugie życie. O sukcesie platformy świadczy fakt, iż wśród jej klientów jest wiele znanych celebrytów, modelek i aktorek, takich jak Kira Miró, Ariadne Artiles, Vera Kolodzig, Manuella Vitulli, Maeva Martínez itd. Ponadto, w Micolet już ponad 500 zagranicznych influencerów wystawia tam swoją garderobę na sprzedaż, wśród nich są to @alexandrapereira, @collagevintage, @valentinadallari_, @beauteactive, @apipocamaisdoce, @thinkleonie…
Chociaż na razie w polskiej wersji można tylko dokonywać zakupu, polscy influencerzy i celebryci zaczną wkrótce wystawiać tam swoje ubrania na sprzedaż, zachęcając tym samym polską publikę do zakupu odzieży z drugiego obiegu i przyczynienia się do rozwoju ekonomii cyrkularnej.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Słuchaj podcastu NowyMarketing