Ideą konkursu jest wyłonienie marek, które przyczyniają się do rozwoju e-handlu w Polsce. Od początku września Internauci mogli głosować na ich zdaniem najlepsze produkty i usługi wspomagające sprzedaż online oraz osoby wspierające rozwój e-handlu. W rezultacie na stronie ekomersy.pl. zagłosowało blisko 14.000 Internautów, rozdzielając głosy pomiędzy 120 firm.
21 września skończył się pierwszy etap konkursu Ekomersy 2014. Znamy już dziesięć najpopularniejszych firm z każdej kategorii:
Zobacz również
- Produkt / usługa wspierająca ekspansję międzynarodową e-sklepów: Paczkomaty Inpost, Nowe Kolory, MyBaze, ShopAlike.pl, Olesiński & Wspólnicy, Trejdoo.com, GlobBox.net, Webmerce, Eurohermes.eu
- Najlepsza platforma sklepowa: Ebexo, Shoper, Shoplo, 2Click Shop, IAI-Shop, Click Shop, Atom Store, Selly Shop
- Najlepszy produkt/usługa wspierająca logistykę e-sklepu: Paczkomaty Inpost, Poczta Polska, Furgonetka.pl, Cloudpack, Sheepla, Raben, Apaczka, Stacja z paczką, Azymut, Glob Box
- Najlepsze rozwiązanie płatnicze: PayU, Przelewy24, Transferuj.pl, eCard, FerBuy, Payper24
- Najlepszy produkt/usługa wspomagająca sprzedaż w internecie: wFirma.pl, Fakturownia, Freshmail, Trade Tracker, Sales Manago, Telemarketing 365, Up Menu, mailPro, Megi Team, Demish
- Najlepszy produkt/usługa wspierająca relację z klientami: SMSAPI, Brand24, Serwer SMS, Freshmail, Limdesk, LiveSpace, Edrone.me, Sare, Muff, WebLive CoSurfing
- Najlepsza agencja oferująca usługi wdrożeniowe i integracyjne: Trol Intermedia, i-sklep, Positive Power, Divante, Traffic Trends, Marketing Wizards, Bold, Ministerstwo Reklamy, Best.net, Orba
- Innowacja roku: KRAP, Feegle, Shoplo Fulfilment, GO.pl, Scan Up, RTB House, 2Click Real-Time Exchange, PayU, Edrone.me
- Szczególny wkład na rzecz rozwoju rynku e-commerce: Rafał Brzoska, Poczta Polska, Wzorowy Sklep, Wojciech Szymański, Jakub Cyran, Paweł Fornalski, Justyna Skorupska, Michał Kraus, Marcin Chwalik, Shopping Show
Największym wygranym pierwszego etapu jest firma InPost, która zdobyła najwięcej głosów w aż 3 kategoriach konkursowych. Pełne wyniki głosowania dostępne są na stronie.
Jak firmy starały się o głosy Internautów? Promując się w kanałach społecznościowych, nagrywając filmy, publikując posty na blogach firmowych i wysyłając wiadomości do swoich klientów. Trudno firmom odmówić kreatywności i zaangażowania. Zestawienie najciekawszych akcj można obejrzeć poniżej:
- Ekomersy 2014: w pogoni za głosami internautów – część #1
- Ekomersy 2014: w pogoni za głosami internautów – część #2
- Ekomersy 2014: w pogoni za głosami internautów – część #3
Dziesiątka najpopularnieszych kandydatów z każdej konkursowej kategorii przechodzi do kolejnego etapu, gdzie poddani zostaną ocenie Jury. W skład Jury wchodzą przedstawiciele największych sklepów internetowych m.in. Marek Muszak (Komputronik.pl), Jarosław Banacki (Cyfrowe.pl), Wojciech Tomaszewski (Answear.com), Filip Biesek (Oponeo.pl), przedstawiciele mediów branżowych m.in. Artur Kurasiński (AK74), Krzysztof Gontarek (Dziennik Internautów), Arkadiusz Widawski (Online Marketing Polska), blogerzy m.in. Paweł Tkaczyk (paweltkaczyk.com), Michał Górecki (michal-gorecki.pl), przedstawiciele organizacji branżowych m.in. Włodzimierz Schmidt (IAB Polska) oraz Grzegorz Wójcik (e-Commerce Polska).
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
O tym, kto zostanie Zwycięzcą w danej kategorii ostatecznie decyduje średnia ważona głosów Jurorów i Internautów.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Tegoroczne wyróżnienia przyznane zostaną najlepszym firmom podczas oficjalnej Gali na Stadionie Narodowym w Warszawie w trakcie Wieczoru Branżowego po VII Targach eHandlu (22.10.2014).
Organizatorem konkursu oraz wydarzeń towarzyszących jest Fundacja Polak 2.0, która od kilku lat zaangażowana jest w wspieranie polskiego handlu internetowego. Więcej informacji na temat zasad przyznawania nagród oraz listę ubiegłorocznych laureatów znaleźć można na stronie konkursu.